Ha, vilken telefonkö! 1 h och fyra minuter. Jag fick minsann hiphot efter anastacia....
Sa att jag nu hade gett up dlinken. -Vad menar du? Frågade han.
Jag menar att jag inte orkar dra ur kontakten upp till 10 ggr om dagen, samt att den snart är uppsliten.
-Jaha, vad är problemet?
Att den hänger sig.
-Vilken firmaware?
2.04
-AHAAA! Du måste uppgradera!
Allvarligt, och sen stå en timme till i telefonkö? Den funkar inte, inse fakta.
-Du måste uppgradera innan vi kan göra något.
Sluta nu, det hjälper inte och det vet både du och jag.
-Ok, Vilken revision har du?
B
-du ska få ett servicenummer här xxxx, men du måste lova att uppgradera annars skickar dom tillbaka den sen. Dom kommer höra av sig på mail.
Ok, fine.
Är det någon som använder den fullt ut och har fått den att fungera?
-Jo, det är inte så mycket problem, det har varit några..... Men alla ringer ju inte hit!
"då tänkte jag att för många har ju smärtgränsen gått långt innan en timme"
Tack.
(Detta är lite fritt tolkade citat )
Fick ett mail ett par timmar senare:
Bäste D-Link Kund,
Vi har mottagit och registrerat Er felanmälan. Nedan finner Ni RMA numret
samt adressen som Ni skickar den felaktiga enheten till. Märk försändelsen
med RMA numret. Försändelser utan RMA nummer, returneras till avsändaren.
Obs! Vi kan endast leverera paket/försändelser till adressen som angetts
vid felanmälan. Om Ni önskar få leveransen till en annan adress, vänligen
kontakta vår garantiavdelning.
Med Vänliga Hälsningar
D-Link Technical Services Support Team
D-Link Warranty Department: 0770-33 00 35
Warranty Case Information:
RMA #: XXXXX
Shipping to:
D-Link Sweden
Anovo Nordic AB
Murengatan 38
802 55 Gavle
Sweden
Authorized Parts:
Pos.1 : 1 DI-624+/E
Pos.2 : 0
Pos.3 : 0
Pos.4 : 0
Pos.5 : 0
Customer Address:
Nu kommer nästa problem.....
Jag kan inte vara utan den mer än ett par timmar topps då det är fyra datorer som är kopplade via den. Jag kan inte gärna dra kabel 3 våningar.
Har någon lyckats få ersättningsenhet innan man skickat iväg den trasiga?
Är det bättre att jag går tillbaka till återfösäljaren och begär en ny?
(eller har jag missförstått så att det kommer en ny till mig först?)
Mvh