Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur bränna Avi i Toast Titanium?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag får bara svart bild när jag försöker bränna Divx.avi hur göra steg för steg?

• Medlem
  • Oslo
  • 2005-01-23 00:39

Kan du se på dem med QuickTime Player? Om inte ta hem och installera 3ivx och DivX codec om du inte redan har gjort det. Om du inte kan se dem i QT spelaren så måste du konvertera dem till Mpeg-1 "VCD" Mpeg-2 "SVCD eller DVD" med t.ex ffmpegX.
Sen är det bara att starta Toast klicka på fliken Video, välja vilken typ av skiva som man skall göra VCD/SVCD/DVD. Lägg till filmen, "Är det här du undrar om det med svart ruta?" Om du klickar på filmen skall du få upp en "tidslinje" där du kan dra den blå pilen för att scrolla igenom filmen. sen skall det bara vara att klicka på den röda knappen. Men jag tycker att du skall göra en Disc Image först för att kolla att allt är OK innan du bränner skivan "finns under Files/ Save as Disc Image"

• Oregistrerad
  • 2005-01-23 01:24

om quicktime klarar av att spela upp det så kan väl toast konvertera det automatiskt... jag har bara behövt göra det en gång men det borde väl fortfarande funka?
Bara lägga på filmerna och sips (ett otal timmar senare i.a.f på min G3:a) så har jag en svcd

1
Bevaka tråden