Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Office 2004 - Student & Teacher Edition

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejsan!

Begär Apple att man ska ange CSN nummer eller liknande vid köpa av "Student & Teacher Edition"?
Den säljs ju i vanliga shoppen, så hur vet dom om man är student eller lärare?
Priset skiljer ju sig en hel del från vanliga Office paketet, har dom plockat bort något eller lagt några begränsningar? Hur många datorer får man licens för?

Det ingår tre licenser, mycket prisvärt! Exakt samma innehåll som konsumentversionen. Vad jag har förstått så räcker det med att du intygar vid ditt köp att du skall använda det i dina studier/din forskning (samt anger studieinstans). Men som det står, Apple kan komma att kolla upp din status (vet inte hur).

  • Medlem
  • Gävle
  • 2005-01-23 11:05

Studerar man inte på en privat skola så är väl ens uppgifter offentliga (eller har jag fel?). Så det är bara för dom att ta kontakt med skolan man skrivit in antagligen. När jag köpte min PowerMac frågade dom bara i telefon om jag verkligen studerade

  • Medlem
  • Essunga
  • 2005-01-23 11:19

Man behöver inte vara student för att köpa denna, jag köpte min från Macoteket förra året som privat person. (samtidigt som jag köpte min iMac G4). Som jag förstått det har Microsoft släppt kravet att man skall vra student - det räcker mad att vara privat person.

Vad jag vet så är kravet lite svävande. Typ "någon i ens hushåll eller familj" ska vara studerande. Upp till var och en att tolka och följa. Försäljare har dock inget ansvar att kolla efter det hela.

  • Medlem
  • 2005-01-27 08:46

På Macforum i Göteborg säger de att alla som inte ska använda den komersiellt får köpa. Jag behövde alltså inte visa upp någonting.

Ursprungligen av cilla:

På Macforum i Göteborg säger de att alla som inte ska använda den komersiellt får köpa. Jag behövde alltså inte visa upp någonting.

Japp så är det, finns en tråd om det. Bara du inte använder den komersiellt så får du köpa den billigare licensen.

/Stefan

1
Bevaka tråden