Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ändra upplösning utan ögon

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-01-23 18:58

Har krånglat till det för mig. Min Cube är kopplad till min TV men har råkat fått för hög upplösning för TV´n 1024 * 768. Så tvns bild bara flimmrar. Finns det något sätt att ändra upplösningen utan att se så mycket mer än ett flimmer? Tangentbordskombination etc.

Alt. 2. Datorn har ett inställt ip nummer och är kopplad till en Powerbook via en hub. Dock vet jag inte datorns ip nummer. Men visste jag det kan jag kontakta datorn via vnc.

Kom igen nu ni krativa med förslag!

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2005-01-23 19:03

Om du nollställer parameterminnet så nollställs även skärmupplösningen. Skärminställningen återgår då till det förinställda. Vet inte vad det är på Cuben, men jag gissar på 800x600.

Starta om, håll in äpple+alt+p+r tills datorn startar om igen.

Ursprungligen av Tim:

Har krånglat till det för mig. Min Cube är kopplad till min TV men har råkat fått för hög upplösning för TV´n 1024 * 768. Så tvns bild bara flimmrar. Finns det något sätt att ändra upplösningen utan att se så mycket mer än ett flimmer? Tangentbordskombination etc.

Alt. 2. Datorn har ett inställt ip nummer och är kopplad till en Powerbook via en hub. Dock vet jag inte datorns ip nummer. Men visste jag det kan jag kontakta datorn via vnc.

Kom igen nu ni krativa med förslag!

Har själv en Cube, men hur tusan kopplar man den till en tv?

  • Medlem
  • 2005-01-23 19:15

Utmärkt! Mycket snabbt svarat och parametertricket fungerade, iaf nu under uppstart

Det finns två sätt att få tv-ut från en Cube. Ett är att byta orginalkortet mot ett nytt kort. Läs mer på www.cubeowner.com. Alt.2 är att köpa en VGA till SVHS/Composit konverter. Det är en sådan jag har, och den är dessutom snart till salu!

  • Medlem
  • 2005-01-23 19:32

Fast nu stannar datorn precis efter att äpplet har kommit upp. Och sen händer inget mer. Inget som rör sig och efter någon minut reagerar inte datorn trots att jag tycker på power knappen...

1
Bevaka tråden