Vad jag har är de skivor som jag fick med min Powerbook G4, dvs en "återskapa" CD och en "program" CD. Med andra ord så har jag 9.1 tillgänglig. Men jag kan väl tänka mig att den "classic" version man får med i X-paketet är mer anpassat för användning mot just "OS X", eller?
Ni nämde att man inte behöver installera den gamla, "classic" varianten som medföljer. Innebär det i så fall att jag inte kan köra äldre 9.X program? Men jag kan köra carboniserad program i OS X om jag förstått det rätt, utan att ha "classic" installerad .... eller måste jag ha classic installerad ändå?
Någon nämnde att kombinationen Bredband + den nya grafikmotorn Quartz + MS nya browser funkar skitbra, och är skitsnabbt tillsammans. Kan någon verifiera detta? Vet ni förresten om BoNet har en bra uppkoppling (stabil, bra service etc)?
Och sist, det som jag egentligen främst ville veta beträffande OS X: Var köper man det billigast? Finns det olika språkversioner? Ska man köra svenskt eller US / Eng egentligen? Vad är bäst?
Hälsn. Fredrik