Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

ljudproblem erkänt, men lösning?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2005-01-24 21:18

körde en koll av datorn med hjälp av en gammal version av Virex, fråga mig inte varför, som rapporterade:

Error: File “Sound Preferences” not scanned
File “Sound Preferences” could not be scanned because not enough memory is available or an inconsistent Resource Fork was encountered (-108).
File Location: “§:System Folder:Preferences:Sound Preferences”
Monday, January 24, 2005 21:00:02

Har problem med ljudet på så sätt att varje gång jag startar om datorn så ändras ljudinställningarna till icke önskvärda nivåer, varje gång, den markerar även 3D sound alternativet som jag inte använder fattar inte ens vad det ska vara bra för.
ganska frustrerande att behöva ändra varje gång.

sitter på en Rev.A iMac med MacOS 9.1

Har du testat att slänga filen? Preference-filer till systemet är i stort sett aldrig farliga att slänga. (Vissa andra applikationer kan ju lagra licensnycklar och grejor i filerna, och då måste man knappa in dem igen eller installera om.) Men som sagt att slänga denna fil kan inte vara farligt.

• Medlem
  • Kristianstad
  • 2005-01-25 13:49

jag gjorde det för ett par månader sen men utan att jag tänkte på det så har det kommit tillbaka.
kanske är dags för en total rensning, eller en ny för det käns som att denna årsmodel -98 är lite "yesterday"

• Medlem
  • 2005-01-25 14:01

Reparera behörigheter och installera 9.2.2.

Ursprungligen av Baron:

Reparera behörigheter och installera 9.2.2.

Reparera behörigheten nja snarare byggom skrivbordet, lägesen du körde ett pre os x system ; )

• Medlem
  • 2005-01-25 22:00

hoppsan, närå, jag bygger om skrivbordet nästan varje arbetsdag.

1
Bevaka tråden