Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

World of WarCraft - allmän diskussion

Tråden skapades och har fått 500 svar. Det senaste inlägget skrevs .

ok, jag tyckte nämligen att Everquest var rätt rörigt med alla fönster osv.

Kikar man på wow så ser det iallafall trevligare ut.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-01-12 21:35

Med förståelse för att jag drar oändlig skam över min familj genom att fråga den här frågan så när kommer Wow att släppas i Sverige (Färdiga versionen)?

Ursprungligen av Rayden:

Med förståelse för att jag drar oändlig skam över min familj genom att fråga den här frågan så när kommer Wow att släppas i Sverige (Färdiga versionen)?

Inget datum är satt ännu.

Jag skulle tro att februari månad är troligt för release, men som alltid när det gäller Blizzard och tidsplanering: den som lever får se

  • Medlem
  • Katrineholm
  • 2005-01-13 21:37

nån som vet hur man minimerar WoW, så man kommer till Finder?

Ursprungligen av aLact:

nån som vet hur man minimerar WoW, så man kommer till Finder?

Tryck kommando + m så går du ut i fönsterläge. Därefter kan du gömma programmet om du vill.

  • Medlem
  • Katrineholm
  • 2005-01-13 21:59
Ursprungligen av Christofer:

Tryck kommando + m så går du ut i fönsterläge. Därefter kan du gömma programmet om du vill.

tackar ^^

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-21 16:47

Troll mage, zug zug

  • Oregistrerad
  • 2005-01-21 17:35

lirar human warrior nu.. men blir nog orc mage eller liknande.. eller elf hunter

Jag skall nog första pröva någon magiker i the Horde, men i långa loppet torde det bli en paladin. För att inte se ut som alla andra med denna måttliga anfallsvänliga karaktär så blir det nog en dvärg. Igor Helaren

Har lite problem. Försöker bli smed med mitt troll, har grävt fram 20 Copper ore, köpt hammare, kol och så. Men har ingen aning om hur det ska bli Copper bars.

  • Oregistrerad
  • 2005-01-25 05:57
Ursprungligen av Niklas Brunberg:

Har lite problem. Försöker bli smed med mitt troll, har grävt fram 20 Copper ore, köpt hammare, kol och så. Men har ingen aning om hur det ska bli Copper bars.

du ska lära dig två saker.. smelting och blacksmithing. det lär du dig vid närmaste "profession-trainer", finns vid stora städer som iron forge och stormwind t.ex.. fråga en vakt för säkerhets skull..

shit, börjar redan bli nörd

ööööh vad alla spelar.. har det inte kommit nått release-datum än? jag har ju förhandsbokat, men det kommer ju aldrig nått

  • Oregistrerad
  • 2005-01-25 10:31
Ursprungligen av nightcrawler:

ööööh vad alla spelar.. har det inte kommit nått release-datum än? jag har ju förhandsbokat, men det kommer ju aldrig nått

datumet verkar pendla mellan 11:e och 13:e februari..

Ursprungligen av Christofer:

Om man är självmordbenägen så är det en bra idé att söka vakthjälp i Iron Forge / Stormwind, annars skulle jag vilja rekommendera att som troll hålla sig till sina hemtrakter för att träna yrken

aj fan! såg inte ett det var troll du var.. skulle kunna tolkas som en "set up" men menade inge sånt

när man registerar sig sen då, hur lång tid tar det innan man kan börja spel? går det på direkten eller?
vad blir kostnaden exakt i svenska pengar, nån som vet?

  • Oregistrerad
  • 2005-01-25 19:21
Ursprungligen av nightcrawler:

när man registerar sig sen då, hur lång tid tar det innan man kan börja spel? går det på direkten eller?
vad blir kostnaden exakt i svenska pengar, nån som vet?

när du köper hela versionen (inte så mycket val, betan är slut) så kan du hugga igång direkt efter registreringen..

är nog inget bestämt men det har ju ryktats om 500 för spelet å runt 150 /månad efter första

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-01-25 21:37

Jag skulle tro på de prisklasserna...

Jag väntar fortfarande, så jag har tid över för att spana in vad kostnaden blir:

• After the initial free one-month subscription ends, players of World of Warcraft willl be able ito continue playing under one iof three different subscription plans:
• The month-to-month subscription plan will cost €12.99 per month
• the three-month plan will cost €11.99 per month
• the six-month plan will cost €10.99 per month 98,32 SEK enligt Forex.se

Betalas med kreditkort, så jag får en halv procents ICAbonus på det

Uppgifterna kommer från Webhallen.se som har standardversionen för 399kr + frakt.

Senast redigerat 2005-01-26 11:19
  • Medlem
  • Slussfors
  • 2005-01-26 08:32

Är det någon som vet ifall man kan spela en månad, sedan ta uppehåll en månad och inte betala för denna, men sen spela nästa månad och ha kvar samma gubbe? (Alltså bara betala och spela varannan månad.)

Ursprungligen av KKriss:

du ska lära dig två saker.. smelting och blacksmithing. det lär du dig vid närmaste "profession-trainer", finns vid stora städer som iron forge och stormwind t.ex.. fråga en vakt för säkerhets skull..

shit, börjar redan bli nörd

Om man är självmordbenägen så är det en bra idé att söka vakthjälp i Iron Forge / Stormwind, annars skulle jag vilja rekommendera att som troll hålla sig till sina hemtrakter för att träna yrken

Ursprungligen av KKriss:

du ska lära dig två saker.. smelting och blacksmithing. det lär du dig vid närmaste "profession-trainer", finns vid stora städer som iron forge och stormwind t.ex.. fråga en vakt för säkerhets skull..

shit, börjar redan bli nörd

Hehe, insåg det efter en timme ungefär. Jag hade bara hittat till Blacksmith-knappen. Trodde inte den kunskapen var under Mining, vilket det så här i efterhand kanske är det mest logiska.

Ajdå WoW är farligt.
Tänkte bara prova en annan karaktär igår. Blev lite less på min Warlock...
Eftersom jag är nära 2 meter tänkte jag va fan en dvärg passar mig.
Det går inte att lämna en ny oskydad karaktär på lvl 1 heller.
5 timmar senare och lvl 8 gick jag i säng. *gäääääääsp*

  • Oregistrerad
  • 2005-01-26 22:41

Eftersom du köper spelet följer en key som du kan använda för att registrera ett konto. Efter det att du har registrerat dig så kan du spela gratis en månad och sen kan du abonera varje månad och betala 13€ i månaden eller sluta spela. Ditt konto är fortfarande aktivt men du kan inte spela förrän du har betalat en månads avgift.
//Rob

PS. 5 timmar!!!! Hur lyckas du spela i 5 timmar och gå upp endast till lvl8? Det går att göra på 2 timmar med vilken klass som helst. Ok kanske inte med warrior men annars så går det snabbt som sjutton. I början i alla fall.

Ursprungligen av Robo-X:

PS. 5 timmar!!!! Hur lyckas du spela i 5 timmar och gå upp endast till lvl8? Det går att göra på 2 timmar med vilken klass som helst. Ok kanske inte med warrior men annars så går det snabbt som sjutton. I början i alla fall.

Mummel... det var inte koncentrerat quest lösande i 5 timmar. Man måste vara social också. Dansa med söta gnomes och hälsa på hög levlade Orcer eller varför inte undersöka världen runt omkring mig.

WoW är mer än lvl jagande för mig. Nåja 2,5 lvls till igår på 3 timmars spel. Då fick jag dansa med en jätte snäll och söt liten gnome flicka. *fniss*

  • Oregistrerad
  • 2005-01-26 22:47

Förresten Open Beta ska börja snart. Begränsade platser så den som kommer först får ett konto och kan prova att spela i ca 10 dagar.

//Rob

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-27 09:09

Läste om killen som levlade till 60 på en vecka... Allt annat är på tok för långsamt IMHO Han och två kompisar hade spelat i skift.

Vi kanske ska ha ett gemensamt 99mac konto som vi kör 24/7/365? Sen säljer vi gubbarna på E-bay för 10.000 styck och ger Björnström stålarna. Då har vi löst finansieringen av forumet i ett nafs!

Visst har ni sett att den öppna delen av betan har startat nu... säg till era kompisar som är intresserade av att prova.

For the Horde!

  • Oregistrerad
  • 2005-01-28 13:01

To arms my brethren! For the Alliance!

Vi kommer krossa allt och alla som står i vår väg

  • Medlem
  • Gävle
  • 2005-01-28 13:59

Hur blev det med en 99mac-clan eller nåt liknande?
Får man vara med om man spelar på en fulpeze fast man älskar Mac?
Sötnosen hemma klarar inte WoW...

"Raider of the Mac"
"Mac lovers"
"Fist of the Mac"
"Cult of Mac"
"99macGamersLeauge"
"X marks the spot of Mac"

Ursprungligen av Creops:

Hur blev det med en 99mac-clan eller nåt liknande?
Får man vara med om man spelar på en fulpeze fast man älskar Mac?
Sötnosen hemma klarar inte WoW...

"Raider of the Mac"
"Mac lovers"
"Fist of the Mac"
"Cult of Mac"
"99macGamersLeauge"
"X marks the spot of Mac"

Tanken var så, men eftersom nivån på antalet spelare här på 99mac är lågt så skapades ett europeiskt Mac-gille istället. Det är främst svenskar som är med, men det har börjat dyka upp lite fler spelare från England på sista tiden.

Gillet heter The Cult of Mac och du hittar vårt "pressmeddelande" i denna tråd. Intresseanmälan sker på www.thecultofmac.com.

Välkommen

Jag började spela så smått i förrgår, som en rogue dwarf. Gillar honom skarp, men det är alltså så att man förlorar karaktärerna när betan stänger? Tråkigt i så fall, jag känner inte för att sega mig igenom en dvärgs första 10 levels igen. Inte ännu på ett tag iaf.

Bevaka tråden