Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhoto hänger sig!

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-01-26 22:34

Varje gång jag ska starta upp iPhoto, så börjar badbollen snurra. Sen händer inget mer! Finns det något man kan göra? Nån som vart med om samma problem?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-26 23:37

Har du använt iPhoto "kontinuerligt" tidigare, eller är det första gången du startar det?
Uppdaterat något i systemet de senaste dagarna?

• Medlem
  • International user
  • 2005-01-27 01:45

Samma sak händer hos mig också, för mig började det efter att iPhoto misslyckats med
en importering från kameran. Importeringen hängde sig och jag tog efter ett tag stopp
och när jag sedan startade upp iPhoto nästa gång så hänger den sig efter att ha laddat
alla bilder i arkivet.

Om iPhoto som kraschar vid uppstart så kan det hjälpa att slänga filerna Thumb32.data, Thumb64.data samt ThumbJPG.data som finns i ~/Bilder/iPhoto Library. Det verkar inte riktigt vara samma fel, men värt att testa ändå. Detta är bara cachefiler så du slänger inga av dina bilder som du sparat.

• Medlem
  • Uppsala
  • 2005-01-27 15:12

Så fort jag skapar ett nytt iPhoto bibliotek, så funkar det. Men när jag avslutar programmet, och startar det igen, kommer samma problem tillbaka.

Ska jag avinstallera och sen installera på nytt?

• Medlem
  • Uppsala
  • 2005-01-27 15:58
Ursprungligen av adzam 1:

Så fort jag skapar ett nytt iPhoto bibliotek, så funkar det. Men när jag avslutar programmet, och startar det igen, kommer samma problem tillbaka.

Ska jag avinstallera och sen installera på nytt?

Nu har jag installerat om det, men samma problem återstår!

Har bara använt iPhoto några gånger, men aldrig med bilder, ändast tittat på det.
Senaste upptaderingen va nån säkerhetsupptadering för nån dag sen.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-27 20:59

Det akn inte vara plisten som spökar då?
Har du provat att kasta iPhotost plist i "Preferences"-mappen?

• Medlem
  • Uppsala
  • 2005-01-28 11:04
Ursprungligen av Netzach:

Det akn inte vara plisten som spökar då?
Har du provat att kasta iPhotost plist i "Preferences"-mappen?

Tack! Nu funkar det igen!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-29 15:25

Nice.

Trots mina fina stavfel. he he

1
Bevaka tråden