Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Markering för nya brev i Mail?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

När det ligger nya olästa brev i inlådan kommer en liten röd markering med antalet brev på iconen för Mail i doc. Om breven automatiskt sorteras in i andra lådor än inlådan syns ingen markering. Går det på något sätt välja att det ska markeras på samma sätt när nya brev kommer i andra lådor än inlådan?

• Medlem
  • Mjölby
  • 2005-01-27 17:16

Testa MailEnhancer.

Nu har jag installerat MailEnhancer, men jag får det inte att fungera ordentligt. Det kommer upp en liten röd markering med antal olästa mail i dock, men det är 225 mail för mycket i den röda markering. I Mail ser jag inte röken av några 225 olästa brev. Vad kan ha gått snett. För jag antar att det inte ska vara så här.

• Medlem
  • Mjölby
  • 2005-01-27 22:42
Ursprungligen av divander:

Nu har jag installerat MailEnhancer, men jag får det inte att fungera ordentligt. Det kommer upp en liten röd markering med antal olästa mail i dock, men det är 225 mail för mycket i den röda markering. I Mail ser jag inte röken av några 225 olästa brev. Vad kan ha gått snett. För jag antar att det inte ska vara så här.

Du kan ju alltid pröva med lite service på Mail. Skadar inte i vilket fall som helst. 'Bygga om databasen', eller vad det kan heta.
Här har det fungerat klanderfritt.

Menar du "bygg om" under "brevlåda"? Testade att bygga om med det fungerar inte i alla fall.

• Medlem
  • Mjölby
  • 2005-01-28 07:31

Menar du "bygg om" under "brevlåda"? Testade att bygga om med det fungerar inte i alla fall.

Japp. Det kan vara bra att ha gjort det för alla brevlådor i vilket fall som helst.
Maila de som står bakom MailEnhancer. De kanske vet.

När det ligger nya olästa brev i inlådan kommer en liten röd markering med antalet brev på iconen för Mail i doc. Om breven automatiskt sorteras in i andra lådor än inlådan syns ingen markering. Går det på något sätt välja att det ska markeras på samma sätt när nya brev kommer i andra lådor än inlådan?

Har precis samma ilandsproblem. Ibland kommer det ett pling. En bugg?

• Medlem
  • Mjölby
  • 2005-07-13 21:30

MailEnhancer accepteras inte längre av Mail av senare versioner. Inte verkar heller programmakaren vara aktiv med att uppdatera.
Någon med en lösning på hur direktinsorterade brev också kan indikeras mha Mail-ikonen?

1
Bevaka tråden