Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fight the spam

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Efter att jag försökt filtrera min e-post med Mailfilter, som visade sig vara något för begränsad för att verkligen göra nån nytta, så tänkte jag göra nåt ordentligt åt saken.
Jag bestämde mig för att installera Fetchmail (som plockar hem mailen från min mejllåda) och Procmail (som filtrerar mejlen).
Procmail filtrerar din e-post baserat på dina regler och jämför även med listor på spammare i Spambouncer.
Känner mig helnöjd, har inte sett till nåt spam ännu annat än i loggfilen. Kan vara lite tidigt för att veta säkert ännu.

Superbra tutorial finns här:
http://ceicher.homeunix.com/mt-static/docs/freespamfilteringformacosx.html

Kolla här om du vill veta hur inställningarna i Spambouncer funkar:
http://www.spambouncer.org/#ConfiguringSpamBouncer

Du behöver göra ett Unix-mejlkonto, stänga av ditt vanliga IMAP/POP-inställning i Mail.app (Eudora/ Entourage funkar inte, mbox-format krävs).

Sånt här får mig att älska Mac OS X.

Mycket bra tips! Det verkar klart smidigare än till exempel Spamfire.

Tack för ett bra tips!
Har länge letat efter någon bra spam-blockerare.

Gambit

Jag backar lite....
Såg att jag inte kan använda SpamBouncer pga att Entourage mail inte stöds
Ok, får väl leta vidare då.

Gambit

Nu har jag meckat runt lite och fått fart på Spambouncer. Det verkar fungera perfekt.

Inget spam ännu!

Nu har jag lagt in programmet DesktopConsole 1.0 att starta när jag loggar in, den kollar min procmail.log och displayar det direkt på skrivbordet. Varje gång det kommer ett brev visas avsändare, rubrik och om det blivit filtrerat eller inte i ett helt genomskinligt fönster på mitt skrivbord.

Väldigt tjusigt, men jag gillade inte att ha en ikon i dockan för DesktopConsole 1.0 så jag följde det här rådet: macosxhints.com Ikonen borta, lite krångligt att ändra inställningar numera bara. Det finns en 2.0 av programmet som kan köra utan ikon... men det är shareware.

1
Bevaka tråden