Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Jaha, ytterligare en nykomling...

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Sundbyberg
  • 2005-01-28 20:24

Hallå!

Tommy här, datoranvändare sen den glada 64-tiden. Steget därifrån blev "naturligtvis" en Amiga och den kompletterades så småningom med en PC i början av 90-talet (en glödhet 486/66 som nog står i nått hörn om nån är spekulant! ). Har kört PC i olika form sen dess och har egentligen bara erfarenhet av Mac från högskolan (hemska, hemska LC II:or och en mus med en enda knapp! ), men har kännt ett sug efter att testa OS X på allvar ända sen det kom. Det som har hindrat mig är förstås de "något" höga priserna, även om jag seriöst övervägde en Cube när den kom. OS X-intresset har sen dess legat på sparlåga, men tog ny fart med Mac Mini-introduktionen. H-vete vilken läcker burk och dessutom med ett pris som inte avskräcker! Synd bara att grafikkortet är från fel årtusende, så det blir nog till att jag väntar tills det visar sig hur bra Tiger snurrar på den, alternativt tills version 2 kommer nån gång i framtiden.

Jag bör kanske lägga till att jag inte säger som alla andra att det ska bli skönt att slippa Windows med alla virus, spyware, etc, utan att alla mina Windows-maskiner (båda två! ) snurrar och går och är hur problemfria och stabila som helst (som man har rätt att förvänta i alla fall). Dock håller jag med om att Windows inte är det lättaste att hålla fräscht om man inte vet vad man gör, speciellt min syrras dator får man pilla med mellan varven. Nu väntar jag bara på att hon, mina föräldrar eller nån annan novis ska vilja köpa en ny dator så man får sätta en problemfri Mini i händerna på dem!

Nå, detta om detta. Tack för att ni har släppt in mig (även om det tog ett par veckor)!

  • Medlem
  • Lund
  • 2005-01-29 15:58

På min högskola hade de PowerMac G4:or. Jag jobbade iof mest på deras Sunmaskiner men utan den där datasalen brevid med de snygga datorerna hade jag nog inte insett att en mac kanske vore nåt för mig. Fortfarande helnöjd efter två veckor:) Svåraste var att hitta tecknen $|{}...

1
Bevaka tråden