Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Välja ny Canonskrivare ?

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-01-27 11:03

Min Canon i450 har lagt av. Dags att köpa ny.

Vet ni något om de olika IP Pixma skrivarna från Canon?Finns ju alltfrån 1500-modllen upp till 5000-modellen om jag inte misstar mig. Såg att från och med 3000-modellen så har de separata bläckpatroner. Vill dock inte lägga mer än ca 1200:-

Tar gärna emot info från er som har någon av dessa modeller, tack.

/Fredrik

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-27 11:29

En polare till mig har nyss köpt en Pixma 4000. Funkar mycket fint, och skriver grymt bra på både papper och CD/DVD.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-27 23:13
Ursprungligen av Bridell:

En polare till mig har nyss köpt en Pixma 4000. Funkar mycket fint, och skriver grymt bra på både papper och CD/DVD.

Pixma 4000 är värd vartenda öre!

• Medlem
  • 2005-01-27 15:17

Najs. Det får bli en sådan eller en 3000. Tror bara det skiljde på att 4000 har 2 typer av svart bläckpatron (???) samt är något snabbare. Hittade 4000-modellen skitbilligt på Net ON Net för ni som funderar i dessa banor.

/Fredrik

• Medlem
  • Härnösand
  • 2005-01-27 15:29

Ethernetanslutning

Vilken modell av IP Pixma skrivarna är det som har ethernetanslutning?

• Medlem
  • 2005-01-27 15:30

Hmm. Ingen aning. Kolla på www.canon.co.uk. Den svenska sidan låg nere sist jag kollade.

/Fredrik

Ursprungligen av Nifo:

Hmm. Ingen aning. Kolla på www.canon.co.uk. Den svenska sidan låg nere sist jag kollade.

/Fredrik

Wow! Sidan ligger nere. Shit dags att trycka på reloadknappen alltså! Varför står inte det på 99macs förstasida då? "We'll be back within the hour". Undrar vad som kommer. Om det inte kommer en G7-bestyckad skrivare med BT och Wi-Fi och UnReal Tournament-jättekompatibelt grafikkort för under tusenlappen blir jag skitbesviken!

Jag tycker lätt du ska satsa på pixman, ser verkligen bra ut om man letar efter något billigt kvalitetsalternativ. Canon är alltid canon. snygg som satan på köpet

• Medlem
  • 2005-01-28 01:16

I så fall borde 3000 modellen räcka för mig. Separata patroner, lite långsammare, men annars samma speccar.

/Fredrik

• Oregistrerad
  • 2005-01-28 23:06

Köpte en 4000 i mellandagarna och är imponerad. Mycket snabb, kanonutskrifer, kan mycket.
Har skrivit ut en hel del men det märks inte på bläckförbrukningen. Några hundringar på priset är mindre viktigt, Se på driftskostnaden istället. Canon har löstagbart skrivarhuvud till skillnad från Epson. Bra om det bäckar igen! Prisskillnaden 3000 till 4000 är så liten, spec med tanke på att du får en svart patron till så jag tycker 4000 är mer prisvärd.

Lycka till, Per

• Medlem
  • 2005-01-29 00:53

Vad exakt gör den där extra patronen, för den verkar skilja sig något från den vanliga, "andra" patronen?

/Fredrik

• Oregistrerad
  • 2005-01-29 11:30

Förlåt om det är lite offtopic, men hur funkar utskriften på cd/dvd? skriver den direkt på plasten?

Ursprungligen av Mare:

Förlåt om det är lite offtopic, men hur funkar utskriften på cd/dvd? skriver den direkt på plasten?

Det måste vara skivor som är belagda med en yta som skrivaren kan skriva på. Det är bara marginellt dyrare än vanliga. Jag har kört med Verbatims skivor, det blir skitbra. Jag har en Epson R300, anordningen för att skriva på CD är taskigt konstruerad och man måste vara med och hjälpa till för att den ska mata in rätt. Konstruktionen på Canons skrivare verkar betydligt bättre.

• Medlem
  • Lund
  • 2005-01-29 12:17

om man köper speciella skivor som man kan skriva på så monterar man disken i en hållare och för in den i skrivare. Har dock inte testat själv ännu att skriva på CD. Ang bläcken så finns det två svarta hållare. och den ena är för "vanliga" utskrifter medan den andra är för fotoutskrifter. Men jag är inte 100% det kan också handla om att få ut mer och bättre svärta?

Min farsa har en 4000 och en sådan kommer jag nog själv att köpa. Mycket fina foto utskrifter. och man kan skriva utan kanter på pappret tycker jag är ett plus.

• Medlem
  • Kristianstad
  • 2005-01-29 14:36

Jag funderar också på en ny skrivare. På jobbet har vi Canon i9950 (A3) och Epson R800.
Båda dessa skriver mycket snyggt Båda kan skriva på CD. Har ej provat just detta. Canonen är snabbare. Färgerna skiljer. Canon har mer överdrivna färger men ger bra intryck medan Epson har mer neutrala färger. En nackdel med i9950 är att den ibland matar A4 kuvert fel, vrider sig, dvs matar fel.

Skriver Pixma lika snyggt som i9950?

Ibland skriver jag ut tex vykort på vanligt ej fotopapper. T.ex. akvareller.
Ni som har Pixma, kan man skriva ut på kraftigare papper, t.ex. 240g?

Kolla denna sida för tester och info http://www.photo-i.co.uk/

Någon som vet hur 4000 fungerar tillsammans med printerservern i Airport Express?

• Medlem
  • Flen
  • 2005-01-29 17:57

Jag återkommer när jag testat min PIXMA 5000 som kommer i Februari.

Man kan göra en testutskrift via Canon svenska.

http://www.yourprint.canon-europe.com/index.html?locale=se_SE&context=Fotang

1
Bevaka tråden