Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Plocka ut en specifik del från DVD

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-01-24 19:58

Jag undrar om det är möjligt att plocka ut en bestämd del från en DVD med hjälp av något program? Inte bara ett kapitel, utan en tidsbestämd del. Helst ska denna vara kompatibel med iMovie också.. Någon som vet?

Ingen billig lösning men Cinematize fixar saken.

http://www.miraizon.com/products/features.html

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-26 09:55

DVDxDV är faktsisk, skulle jag säga, ett mer pålitlitgt program än Cinematize.

http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/22270

Däremot funkar det inte alltid att ta "från Punkt A till Punkt B" av min erfarenhet, på en DVD. Tror det har med MPEG2-codecen att göra.

• Medlem
  • Oslo
  • 2005-01-27 02:23
Ursprungligen av KarlF:

Jag undrar om det är möjligt att plocka ut en bestämd del från en DVD med hjälp av något program? Inte bara ett kapitel, utan en tidsbestämd del. Helst ska denna vara kompatibel med iMovie också.. Någon som vet?

i MPEG Streamclip kan man sätta in och ut punkt, och exportera ut till DV "finns även en ruta att klicka i så att filerna blir max dom 2GB som iMovie klarar" är freeware, dock måste man ha QuickTime's MPEG-2 Uppspelningskomponent a 249:-

Kan jag med mpeg streamclip konvertera videospåret (med ljud såklart) till DV från en DVD-skiva? Vore ju toppen. Ungefär hur lång tid kan det tänkas ta att konvertera två timmar film från mpeg2 till DV med en 1.25 ghz G4?

• Medlem
  • Oslo
  • 2005-01-28 11:01
Ursprungligen av eternit:

Kan jag med mpeg streamclip konvertera videospåret (med ljud såklart) till DV från en DVD-skiva? Vore ju toppen. Ungefär hur lång tid kan det tänkas ta att konvertera två timmar film från mpeg2 till DV med en 1.25 ghz G4?

Ja det går bra, på min 1,8GHz G5 tar 1 tim det dubbla för att konvertera till DV.

Tack! Verkar vara ett oförskämt bra freeware.

• Medlem
  • Oslo
  • 2005-01-28 17:30

Jo den är mycket trevlig, men QuickTime's MPEG-2 Uppspelningskomponent kostar ju extra om man inte har FCP eller DSP.

• Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-01-29 21:20
Ursprungligen av Kentor:

Jo den är mycket trevlig, men QuickTime's MPEG-2 Uppspelningskomponent kostar ju extra om man inte har FCP eller DSP.

Tack för hjälpen.. Vet du om den uppspelningskomponenten ingår om man köper QT Pro?

• Medlem
  • Oslo
  • 2005-01-29 21:42

Nej! det gör det inte, men om du köper Final Cut Pro, DVDStudio Pro eller Motion så ingår det.

• Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-01-29 21:50
Ursprungligen av Kentor:

Nej! det gör det inte, men om du köper Final Cut Pro, DVDStudio Pro eller Motion så ingår det.

Inga billiga program direkt... Det finns ingen annan uppspelningskomponent som kan ersätta QTs?

QT-komponenten kostar 250 spänn... Inga stora pengar.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-31 09:44

Fantastiskt att MPEG StreamClip gör ett bättre jobb än de kommersialla program jag prövat. Fantastiskt!

1
Bevaka tråden