Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bild hjälp

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-01-30 22:11

Jag har tagit en massa kort, och nu när jag kollade på dom så upptäckte jag att datumen står längst nere i hörnet på alla korten och det är inte direkt diskret heller utan stor ORANGE text. Så min fråga är om man på något sätt kan få väck datumen???

MVH Alexander J.

• Medlem
  • International user
  • 2005-01-30 22:22
Ursprungligen av alex65:

Jag har tagit en massa kort, och nu när jag kollade på dom så upptäckte jag att datumen står längst nere i hörnet på alla korten och det är inte direkt diskret heller utan stor ORANGE text. Så min fråga är om man på något sätt kan få väck datumen???

MVH Alexander J.

På de redan existerande filerna? - ja där lär du få arbeta bort dem i ett photo-program.

I kameran? Måste finnas en inställning för den med eller utan datum (eller annat) se manualen.

• Oregistrerad
  • 2005-01-30 22:28

Ja på dom redan existerande bilderna. Så det går att få bort, jag prova lite innan med PH men är inte så haj på det, någon som kanske kan ge lite tips ? typ grunder och så där.

MVH Alex J

PH?
Är det Photoshop du menar?
Manualen som följde med i så fall innehåller en grundkurs för rookies. Kolla den!

• Oregistrerad
  • 2005-01-30 23:02
Ursprungligen av Nurell:

PH?
Är det Photoshop du menar?
Manualen som följde med i så fall innehåller en grundkurs för rookies. Kolla den!

Ja jag menar Photoshop, ja jag har kollat lite i den men tycker inte det står någon direkt om hur man gör ett sådant ingrepp.

• Medlem
  • Flen
  • 2005-01-30 23:51
Ursprungligen av alex65:

Ja jag menar Photoshop, ja jag har kollat lite i den men tycker inte det står någon direkt om hur man gör ett sådant ingrepp.

Kolla webdesignskolans Photoshopskola om Klonstämpel.

webdesignskolan.com

• Oregistrerad
  • 2005-01-31 00:00

Tag bort datum på JPG-filer

Ring mig skall jag försöka hjälpa dig
M.v.h.
Kent Örbratt
Dirigentgatan 2
421 38 V. Frölunda.
Tel 031-49 20 73.
Mobil 070-600 76 50
E-post: kent.orbratt@tele2.se