Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilket program saknar du mest till OS X?

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Än så länge är inte OS X den där kompletta miljö, många här på 99mac som använder OS X byter då och då tillbaka till OS 9 eller använder Classic för att köra program eller spel som inte fungerar i OS X. Andra har inte bytt alls pga avsaknaden av nyckelprogram. Photoshop är ett givet exempel. Vilket program saknar du mest till OS X?

För min del känner jag att Dreamweaver och Fireworks behövs för att jag ska byta.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2001-11-22 12:13

Saknar mest Photoshop

Citat:

Skapades ursprungligen av: Adrian B:
Än så länge är inte OS X den där kompletta miljö, många här på 99mac som använder OS X byter då och då tillbaka till OS 9 eller använder Classic för att köra program eller spel som inte fungerar i OS X. Andra har inte bytt alls pga avsaknaden av nyckelprogram. Photoshop är ett givet exempel. Vilket program saknar du mest till OS X?

För min del känner jag att Dreamweaver och Fireworks behövs för att jag ska byta.

Personligen så saknar jag massa små program, t.ex. diskwarrior. Saknar Retrospect (Clienten finns ju). Adobe programmen, Macromedia programmen, Logic Audio (5:an kommer väll snart...mums), alla propellerheads program. Musikprogrammen ska ha full kompatibilitet med varandra och diverse externa hårdvaru moduler (te.x. synthar) innan jag är nöjd, ska bli skönt när Rewire funkar bra i Logic.

Men allt verkar ju rulla på i sin egna takt. Tror inte att jag kommer vara helt nöjd på utbudet förens om 1-1.5 år....

Jag saknar en Oracle-klient!

Självklart är Adobes, Macromedias, Dantzs m fl alla produkter viktiga, men de funkar ju i Classic.

Oracle har ju ingenting för Macen. Steve och Larry är ju bästisar och båda sitter i Apples styrelse, så att vispa ihop en Oracle-klient borde ju inte vara så svårt.
Oracle sa någongång i våras att en sådan skulle komma men snart vill jag inte vänta längre.

Men har jag något val...

En Mac OSX Server som fungerar även för Windows-klienter.

[ 22-11-2001: Meddelandet ändrat av: Saffran ]

Photoshop!

Vad menar du Saffran? Funkar då bra för oss med OSX Server 10.1

Citat:

Skapades ursprungligen av: Atrus:
Vad menar du Saffran? Funkar då bra för oss med OSX Server 10.1

Heja Atrus, har du fått Win 98 klienter att fungera med OSXS? Hur då då? Vill du gå till DNS and Bind under Mac OSX Server forumet och ge en kommentar?
Tacksam för hjälp.

Photoshop, Dreamweaver och en riktigt bra build av Q3 skulle ju inte skada

Photoshop, GoLive och Diablo 2: LoD!

mcqueeng4: Det är ju ute en jävla bra build av Q3!
Folk rapporterar bättre fps än i gamla 9, + bättre IQ (image quality)!

GoLive och Photoshop, sen är jag nöjd. För stunden i alla fall.

Båda två är på gång också... MWSF?

Snälla Tomten. I år har jag inte varit överdrivet elak, förutom i undantagsfall, så jag tycker nog du borde kunna ordna lite OS X-portningar åt mig.

Jag vill ha:
Photoshop, Palm Desktop, Dreamweaver och Final Cut.

Annars är risken stor att jag försåtsminerar skorstenen. Med vänlig hälsning, Samuel.

Photoshop, Quark Xpress, Retrospect för MacOS X Server, att Palm-synkningen ska funka, Norton Utilities. Bra att t.ex Virtual PC, Toast, mm är på gång.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2001-11-24 22:25

Kompletta skrivardrivrutiner!!!! Tycker tex inte att det är rimligt att en ett år gammal USB-skrivare (canon BJC3000) inte funkar i OSX.

Och sen vill jag ha en snabb och stabil browser. IE 5.1 är ju långsammare än 5.0 i Classic! När kommer IE6.x till macOSX? Och när ska Netscape 6 få stöd för Apples Java? Och när ska SEbanken släppa kravet på Netscape 4.7x?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2001-11-24 22:32

En grej till. Häromdagen när jag skulle tömma CompactFlashkortet (i PC-kortsadapter till Pismo) från digitalkameran upptäckte jag att det inte gick att montera det i OSX10.1.1sv, varken "direkt" eller i classic. Var tvungen att boota om i 9.2. Där funkar det hur bra som helst.

Någon som vet om detta är en känd brist eller om det är fel på min installation?

1
Bevaka tråden