Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bluetoothaudio

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Antingen har jag missat något, eller så har det tillkommit något iom den senaste updaten - när jag körde igång iTunes så klagade den på att "Bluetooth Audio couldnt start" eller något i den stilen...

Mitt Jabra Bluetooth headset som jag använder till min telefon har jag även parat med datorn; en snabb koll i Sound inställningen i Preferences bekräftade att där fanns mitt headset listat som en enhet. Jag slog snabbt på den, och mycket riktigt så kunde jag plötsligt lyssna på musik i mitt headset!!!

Kan någon bekräfta om detta är en nyhet eller om jag bara inte sett det tidigare?

/CX

• Oregistrerad
  • 2004-04-06 22:06

Tror biblioteken för det kom i höstas om jag minns utskicken från ADC rätt…
(och det var väl något om det i 10.3.2-uppdateringen?)

Så det är nog synnerligen nytt - blir IP-telefoni enkelt nu

edit: Kom med Bluetooth 1.5 - ihop med 10.3.2 tror jag

Senast redigerat 2004-04-06 22:53
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-04-07 07:57

Skall funka... Slå nu på iCHat oxå & ge dig på röstchat oxå...

Jodå, den hade jag räknat ut - hade inte tänkt så långt som att man kunde använda det som "envägshörlur" också... Undrar vad det är för ljudkvalitet - är det tillräckligt för att ge bra ljud om lurarna är bra?

/CX

• Oregistrerad
  • 2004-04-07 09:26

Ljudkvalité : Det har jag oxå funderat över...

Men jag kollade lite på nätet och någon firma hade tagit fram trådlös hifisändare för bluetooth som skulle ha s/n >94db och bandbredd som täckte 20Hz till 20kHz för MP3 upp till 160kbps vbr (*) - sen hur korrekt det är och hur applicerbart det är kan man ju undra

Men om det stämmer så är det ju mer än nog... Fast vanliga "headsets" har säkerligen inte alls dom bandbredderna om man finge gissa på goda grunder...

EDIT: Synka och ratta in någon juste radiokanal på iTunes och prova... Vore kul att höra vad du tycker...

Ursprungligen av Pär:

Ljudkvalité : Det har jag oxå funderat över...

Men jag kollade lite på nätet och någon firma hade tagit fram trådlös hifisändare för bluetooth som skulle ha s/n >94db och bandbredd som täckte 20Hz till 20kHz för MP3 upp till 160kbps vbr (*) - sen hur korrekt det är och hur applicerbart det är kan man ju undra

Men om det stämmer så är det ju mer än nog... Fast vanliga "headsets" har säkerligen inte alls dom bandbredderna om man finge gissa på goda grunder...

EDIT: Synka och ratta in någon juste radiokanal på iTunes och prova... Vore kul att höra vad du tycker...

I mitt Jabra 300 så låter det anskrämligt, till och med i mina osofistikerade öron! Men å andra sidan så sitter det ett litet högtalarelement i Jabran som knappast är gjort för annat än telefonaudio (dvs bandbredd upp till 8kHz eller nåt sånt).

Och på Jabras hemsida står ingenting om tekniska prestanda...

/CX

• Oregistrerad
  • 2004-04-07 10:03
Ursprungligen av Pär:

Zeevo? Undrar om jag inte har en kursare som jobbar där...

/CX

Ursprungligen av Charles Xavier:

Zeevo? Undrar om jag inte har en kursare som jobbar där...

Visst har vi det... Han berättade om deras arbete med HiFi-ljud via BT när han var hemma i julas. Han kör f.ö. oxå Mac nu sedan han tröttnade på sin trilskande Wintel-maskin och köpte sig en PowerBook istället.

/Göran

Ursprungligen av Göran Bolinder:

Visst har vi det... Han berättade om deras arbete med HiFi-ljud via BT när han var hemma i julas. Han kör f.ö. oxå Mac nu sedan han tröttnade på sin trilskande Wintel-maskin och köpte sig en PowerBook istället.

/Göran

Klong - poletten trillade ned. Tack Göran.

/CX

Hur lägger man in sitt Jabra bluetoothheadset? När jag söker efter det med bluetooth inställningsagent och väljer annan enhet, kommer inte det upp. Jag har ställt den på parningsläge och mina andra saker hittar den. Lägger man in headsets på något annat ställe eller?

Tacksam för svar!

Kristofer

Du måste installera den senaste BT firmwaren för att ett headset skall synas som en enhet när du söker efter enheter. Kolla in Apples hemsida.

/CX

Ursprungligen av Charles Xavier:

Du måste installera den senaste BT firmwaren för att ett headset skall synas som en enhet när du söker efter enheter. Kolla in Apples hemsida.

/CX

Tackar, funkar finfint nu!

• Medlem
  • Malmö
  • 2005-01-31 19:03

Jag kör med en gammal blueberry dongel, så jag kan inte uppgradera någon firmware.
Nu undrar jag om någon lyckats para en SonyEricssons HBH-60 headset med D-link,
då vore det kanske värt att byta.

1
Bevaka tråden