Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mer minne = snabbare?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2002-06-27 18:00

Hej jag har en iMac 500 mhz med 256 ram i. Men har nu tagit f*an i att jag ska (minsann) köpa mer minne och inte nog med det, jag ska satsa stort!!! Jag ska köpa mig två 512 moduler (dvs. 1024 MB RAM sammanlagt).

Kommer OS X gå (betydligt) snabbare eller är det bara en önskings tribidur?

Tack
MVH
Joakim

[ 27 Juni 2002, 18:00: Meddelandet ändrat av: Bombia ]

• Medlem
  • Örebro
  • 2002-06-27 18:40

Snabbare vet jag inte om de kommer att gå, men du kan använda flera program samtidigt utan att datorn segar ihop totalt.

Mer minne = mer frithet!!

Det kommer att gå snabbare att göra saker i programmen, speciellt Photoshop och andra bildprogram. Själva systemet upplever också prestandaförbättringar, det går t.ex lite smidigare att ändra storleken på fönster och att scrolla i dokument men någon vansinnig tempohöjning lär du inte uppleva. Sen är det ju förstås en fördel att kunna ha många program uppe samtidigt utan att datorn slöar ner.

Men i Mac OS X är ju det största problemet att grafiken sköts av processorn istället för grafikkortet. Därför går det segt på lite äldre maskiner. Men detta ska väl Apple ha åtgärdat i och med Jaguar?

[ 27 Juni 2002, 18:56: Meddelandet ändrat av: Boba Fett ]

• Oregistrerad
  • 2002-06-27 19:04

Tack så mycket !!!

jag uppgraderade från 512 till 1024 Mb i min dubbel 800 G4 och det blev ganska stor skillnad i allt tycker jag.
Bara så att du vet!

- Slice -

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-06-30 12:05

och jag slängde i 512MB extra i min QS 733 som bara hade 128MB i sig och jag kan inte komma ihåg hur de var när jag körde 128MB. Inbillar mig att det inte var så stor skillnad

hehe
man märker ialla fall att det går att ha igång fler program...

Mvh

1
Bevaka tråden