Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Keynote 2-uppdateringsproblem?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Fick precis iWork 05. En fråga bara innan jag börjar uppdatera Keynote. Skall har en ganska stor presentation i morgon med ett gammalt KN1-dokument. Finns det nån risk att tvåan messar upp inställningar eller annat?

• Medlem
  • Varberg
  • 2005-02-01 11:17

Jag upplevde inga problem, men du, gör en kopia backup av presentationen och installera i lugn och ro - Keynote 2 ersätter inte Keynote 1! Så skulle det bråka, kör den i 1:an.

• Medlem
  • Norrköping
  • 2005-02-01 11:38

Jag skulle säga såhär: Bland det dummaste man kan göra är att uppgradera någonting straxt innan man har en deadline, eller som i ditt fall, en presentation.
Vänta två dar (så långt ska du väl orka hålla dig:)) sen har du all tid i världen att fixa om det blir några problem.

Ursäkta om jag tar i men det har varit ett par trådar tidigare från folk som "inte kunde hålla sig" utan uppgraderade nånting straxt innan deadline till tryckeriet eller liknande. Det slutar ofta med gråt och tandagnisslan.

• Medlem
  • Varberg
  • 2005-02-01 11:43
Ursprungligen av Gunnar B:

Jag skulle säga såhär: Bland det dummaste man kan göra är att uppgradera någonting straxt innan man har en deadline, eller som i ditt fall, en presentation.
Vänta två dar (så långt ska du väl orka hålla dig:)) sen har du all tid i världen att fixa om det blir några problem.

Ursäkta om jag tar i men det har varit ett par trådar tidigare från folk som "inte kunde hålla sig" utan uppgraderade nånting straxt innan deadline till tryckeriet eller liknande. Det slutar ofta med gråt och tandagnisslan.

Om man kan ha tvångstankar som tvingar en att uppgradera omedelbart då? Finns inget sunt förnuft som kan hindra en från att installera Apple-uppgraderingar. Sån är jag iaf...

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-02-01 11:51
Ursprungligen av skamuel:

Om man kan ha tvångstankar som tvingar en att uppgradera omedelbart då? Finns inget sunt förnuft som kan hindra en från att installera Apple-uppgraderingar. Sån är jag iaf...

Precis så är jag. Helt sjukt farligt egentligen. Men för dig som inte vill leva farligt så rekommendrar jag att du följer Gunnars råd, speciellt om du har en färdig presentation som inte "behöver" nått från Keynote 2.

Ursprungligen av Gunnar B:

Jag kommer att lyda ditt råd. KN1 är ju inte direkt fult det heller Skall kasta mig över Pages ist för att stilla nyhetshungern.

• Medlem
  • Varberg
  • 2005-02-01 12:07
Ursprungligen av Tomas Svedgård:

Jag kommer att lyda ditt råd. KN1 är ju inte direkt fult det heller Skall kasta mig över Pages ist för att stilla nyhetshungern.

Gör så, absolut det smartaste. Det finns nog av dumdristiga ivrare som gärna tar smällen istället för att inte behöva vänta ett par dagar med uppgraderingen. Inkluderat mig.

• Medlem
  • Norrköping
  • 2005-02-01 11:49

Tyvärr finns det en massa folk som alltid "måste" ha det senaste/vara uppgraderade. Själv är jag "trygghetsnarkoman" och väntar alltid en vecka eller två innan jag sparkar igång Programuppdateringen. Vid det laget så vet man i allmänhet om det blir några problem.

Jag har provat, jag upplevde i alla fall inga problem. Men för säkerhets skull är det väl klokast att du kör din presentation med den gamla.

1
Bevaka tråden