Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

USB-problem

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nu ska vi se om ni har några idéer om några otroligt irriterande grejer som händer i min burk ibland.

Jag har förstått att det handlar om USB-trassel och att iTunes har med det hela att göra, men sen....

Sånt här kan hända:
1) Skrivaren rapporterar plötsligt fel (Epson 790) - vid eftertanke är det bara i kombination med iTunes . Kräver omstart för att få igång utskriften igen.
2) Om jag mailar stora attach (tex mp3 el likn) i Entourage så i slutet av skickandet så tystnar mina Soundsticks (mmm...just det - USB!) Men detta sker endast om iTunes dundrar när mailet skickas..... Omstart krävs...

Irriterande! Och allra mest irriterande är att det inte alltid händer, utan bara nästan alltid

OS 10.1.5
USB-hub Keyspan (Soundsticks och skrivare)
G4/400, 832 RAM
samt en klåpare till husse!

Anyone?

Anders

  • Medlem
  • 2002-06-28 07:44

Vissa usbgrejer kan bete sig konstigt om det inte finns tillräckligt med ström till dom. Har usb-hubben separat strömförsörjning eller tar den ström från usbporten bara?

Egen strömförsörjning.......

Anders

Äntligen, jag håller på att bli tokig på min TiPb 800, jag har samma problem med min mus och mina soundsticks.... Jag har också listat ut att det har med iTunes att göra, kan man kanske nedgradera versionsnummer, man kan ju inte starta om maskinen stup i ett... Vad göra ?

Multimediamaskin my ass....

Jag upplever ovan relaterade problem, men sätter dem i samband med då Classic är igång.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2002-06-29 22:10

Jag skulle misstänka att du går i taket på USB:en, vilket ofta drabbade mig i tidigare versioner av X, då man kunde märka detta genom dels ljudstörningar i SoundSticks samtidigt som andra tunga grejer skedde över USB som tex. att importera bilder från digitalkamera. Börjar man köra tillräckligt med samtidig last över USB:en kommer man att få sådana symptom.

Kan det vara så att iTunes lastar ner USB:en onödigt mycket?

För min egen del så upplever jag inte nu några störningar, men det är väl inte otroligt att min QS orkar lite mer över USB:en än din G4/400.

Skulle vara intressant om man kan mäta belastningen på USB:en. Nån som vet om det kan göras?

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Olav Rust:
Jag upplever ovan relaterade problem, men sätter dem i samband med då Classic är igång.

Kan i mitt fall fet-uteslutas....

Anders

Jag kommer inte ihåg om det var uppdateringen till 10.1.5 eller om det var med uppdateringen av iTunes detta startade, har inte haft några problem tidigare. Jag har inte haft classic installerat på 6 månader så det går bort för mig med.

Nu Lägger iTunes av helt, den spelar inte ens låtarna längre sedan den tappat ljudet. Det gjorde den iaf tidigare. Vilket skräp....

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Daniel Ström:
Jag kommer inte ihåg om det var uppdateringen till 10.1.5 eller om det var med uppdateringen av iTunes detta startade, har inte haft några problem tidigare. Jag har inte haft classic installerat på 6 månader så det går bort för mig med.

Här har det funnits med sedan läääänge - kan inte exakt säga i vilken 10.x det började, men jag hade det aldrig i OS9

Daniel, som du beskriver ditt senaste så verkar det ju som om iTunes brakat ihop...eller?

Anders

Japp, men trots att jag rensat alla filer och nyinstallerat iTunes så kvarstår problemet. Jag tappar helt USB utgångarna, de bara dör. Det spelar ingen roll om jag använder hub eller ej.

1
Bevaka tråden