Har fått in en PB Alu 400 Mhz med totalkass skärm. Denna tog jag helt bort och kopplade in en liten extern TFT, eftersom grafikkortet är helt OK. Tänkte göra en montering i en liten portfölj som kunde användas som "portabel" Mac.
Nu till problemet: Installerar man 10.1 går det utmärkt, eftersom installationsskivan speglar den saknade huvudskärmen. Men försöker man installera 10.3 så tolkar installationsskivan det som att jag har dubbla skärmar. På den externa skärmen får jag upp skrivbordet men ingen meny och inga dialogrutor. Dom ligger på skärmen som inte existerar.
Jag har lyckats komma ett steg framåt i installationen genom att klicka i blindo, måttade med pekaren åt höger och försökte räkna ut var knappen låg som jag skulle klicka på. Efter 12 försök gick det, men att på detta sätt ta sej igenom installationen är omöjligt.
Har försökt starta från system på extern FW-disk men ej lyckats. Har försökt starta den genom att ansluta den till annan Mac och hålla ner T.
Alltså: Hur fasen ska jag få in systemet utan att se vad jag gör? Hur kan jag få installationsskivan att spegla, inte dubblera skärmen? I Classic kunde man ju installera på distans, men hur gör man i X?