Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Nån som vet hur mycket 1,5GHz på en powerbook är jämfört med Pentium 4. Jag har en 2,8 med 504 ram och tycker att det är snabb. Är 1,5 powerbook med 512 RAM lika bra?
Tror prestandan är någorlunda likvärdig, kanske mindre på Macen... vill ni förbättra får ni nog kolla g5an. Om ni inte ser några andra fördelar, byt inte...
Nån som vet hur mycket 1,5GHz på en powerbook är jämfört med Pentium 4. Jag har en 2,8 med 504 ram och tycker att det är snabb. Är 1,5 powerbook med 512 RAM lika bra?
Bättre skulle jag vilja säga, men man kan inte jämföra på det där viset, maskinerna och OS är så olika.
Som sagt: Det är svårt att jämföra.
Men jag kommer ihåg att jag gjorde tester för ett eller två år sen i Photoshop mellan en PowerBook 1GHz och en stationär PC med en AMD Athlon 2000+ XP. Båda datorerna hade lika mycket minne och Photoshop 7, och jag använde samma bild och samma filter och tog tid på dem. PowerBooken var dubbelt så snabb!