Jag kanske inte har uttryckt mig rätt. Det är inte musikfilerna som är på fel ställe. De är inte på H: De är på C: Det handlar om 2 filer som skapas automatisk när man för första gången startar iTunes . De filerna innehåller informationen om var musiken finns (som jag förstår så är det själva listan du ser i iTunes när du markerar "Library" till vänster, dvs alla dina låtar i ditt Bibliotek). iTunes läser de filerna för att hitta musiken och läsa den. Om man raderar dem så upptäcker man när man öppnar iTunes att biblioteket är tomt och hade du playlists så är de också borta. Då måste man importera musiken på nytt.
Dessa filer heter "iTunes 4 Music Library.itl" och "iTunes 4 Music Library.xml". I mitt fall hamnar filerna på H:My Music>iTunes. Om datorn är urkopplad så spelar det ingen roll om musiken är på min HD det kommer ett felmeddelande typ "The iTunes library cannot be saved error -50".
Jag har provat att installera om, urkopplat från nätet. Installeraren vägrar, det står "Invalid drive H:" När jag gjorde klart installationen inkopplat så fanns inte filerna på datorn. Försökte då att starta iTunes för första gången urkopplat. Då kom samma felmeddelandet. Startar inkopplat och kollar på H: ...Det har skapats en mapp som heter My Music och i den en "iTunes" mapp med filerna...
Jag börjar fundera...det måste väl finnas någon inställningsfil där man kan ändra så att iTunes går och letar någon annanstans än H: ...?