Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skrivar-lös

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2001-11-23 17:54

Jag saknar en skrivare.

Jag har två, en Epson stylus photo 1290 och en Okipage 14i. Ingen av dom fungerar dock sen jag installerade OS X.

Har hittat drivrutiner på nätet till Epson men utskrifterna blir konstigt röda, flammigt liksom. Jag provade att skriva ut från 9:an med de gamla drivrutinerna men det gick lika dåligt det.

Okipage fungerar inte alls.

Vad göra?

din bläckpatron är nog slut, testa att skriva ut en blå, röd, gul, grön fyrkant eller vilka färger din patron nu består av så får du reda på om någon färg är slut.

antagligen blå färg.[/LIST]

• Medlem
  • 2001-11-26 00:29

Ungefär det där råkade jag ut för när jag placerade min skrivare på sängen, bredvid min PB: allt blev kraftigt rosa/lila-tonat... Jag blev stirrig men läste instruktionsboken som påstod att skrivaren behöver ett stadigt underlag. Jag flyttade på skrivaren och VOILA!

Man ska läsa instruktioner, tydligen.

Det här är väl inte ditt problem, men i alla fall.

• Medlem
  • Sundsvall
  • 2001-11-26 09:12

Bläckpatronerna är bytta för en vecka sedan och funkade fint "före Mac OS X-tiden"

Skrivaren står stadigt och fint på skrivarhyllan

Problemen startade alltså i och med installation av X

Illa tidpunkt med trassel nu, man måste ju snart skriva ut julkort och skicka till alla vänner och bekanta.

• Medlem
  • International user
  • 2001-11-26 09:49

Epson skriver något om att de har något problem med color sync i os x. Jag har inte kollat så noga men har för mig att det stod i readme:n eller på deras web.

Jag har också en Epson 1290 och det strular med ColorSync. Hur jag än gör så blir det ett skumt färgstick.

Nu använder jag de andra inställningarna (Color Control) istället och det ger bättre resultat.

Men drivisarna för OS X lämnar en del att önska tycker jag. Man kan bara spara en anpassad inställning, det saknas profiler för ColorLife-pappret, och som sagt, ColorSync valt i skrivaren verkar inte riktigt tillförlitligt.

1
Bevaka tråden