Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Windows server med Xserve RAID...

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-02-03 13:40

Hur funkar detta? Kan man kora pa NTFS som vanligt ? Nagon som testat i praktiken?

Jag behover cirka 4-6 TB med lagring pa var nuvarande produktions-server (MS services for mac pa en W2K HP DL380) detta backas upp pa en StorageTekL40 bandstation med Retrospect 6.5 for win.

Vill inte kora Xserve da vi redan investerat i server mjuk & hardvara som endast har windows licens.

• Medlem
  • Varberg
  • 2005-02-03 15:08

Du skapar arrayen med Raid Admin, sedan antar jag att det är upp till Os'et att formatera arrayen med väl valt filsystem. Xraid borde inte bry sig om filsystemet.. Då jag bara har satt upp Xraid tillsammans med Xserve är jag dock inte säker.

Du formaterar ju ett Raid-kabinett hur du vill. Tänk på att du behöver Fibre Channel-kort på din server (tror jag. Jag har inte sett en Xserve RAID)

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-02-03 15:15
Ursprungligen av MACaron:

Du formaterar ju ett Raid-kabinett hur du vill. Tänk på att du behöver Fibre Channel-kort på din server.

Men hur konfar jag Xraiden fran en Windows maskin. Dela upp LUN's och sa?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-02-13 06:24
Ursprungligen av MACaron:

Du formaterar ju ett Raid-kabinett hur du vill. Tänk på att du behöver Fibre Channel-kort på din server (tror jag. Jag har inte sett en Xserve RAID)

Funkar drivrutinerna till Apple's HBA (fibre channel kort) bra, enkelt att installera ?

• Medlem
  • Varberg
  • 2005-02-03 15:17

Med Raid Admin, det är en Java-applikation som snackar med Xraid'en över nätverket.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-02-13 06:22
Ursprungligen av johanf:

Med Raid Admin, det är en Java-applikation som snackar med Xraid'en över nätverket.

Sa denna Java applikation gar att kora fran en Windows burk ocksa? Nagon som har en skarmdump ?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-02-09 22:07

Funkar finfint. Bara att göra som du gör på macen. Rockar fint.

/glemme

• Oregistrerad
  • 2005-02-13 10:32

Apples HBA-kort är ett standardkort från LSI och fungerar med Plug-n-Play under Windows 2000 och XP.

1
Bevaka tråden