Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hopp för 10.2 till expo...

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2002-07-02 09:52

6C82 seedades nyligen och är klart närmare release grade än de haussade 7x buildsen. Det finns fortfarande hopp.

Man får verkligen hoppas att dom hinner.. och vill (släppa det på MWNY alltså, så dom inte tjyvhåller det till senare bara för att)

Min dator är lite seg efter allt den fått utstå under det senaste året. Trots lite refreshments till o från.

Vore skönt o blåsa om allt o in med 10.2..

Jag ser fram emot Jaguar (10.2, 10.5, whatever) extremt mycket, det ska bli kul att testa alla nya funktioner och kanske äntligen få ett "komplett" system.

Men i all denna glädje kan jag ändå inte sluta undra hur många saker som kommer gå sönder i och med denna uppgradering.

Därav min tanke med o blåsa om hela datorn när man ändå är i farten

  • Avstängd
  • 2002-07-02 16:05

är det bara jag som verkligen hatar OS 9.x ? Fram för ett RENT X
Jaguar lär ju rocka stenhårt *tro*

  • Medlem
  • 2002-07-02 16:10

Jag är full konvertit, har bara 9:an på kontorskärran p.g.a att vi kör Outlook Exchange och M$ är snabba som vanligt. Jag går inte tillbaka till 9 det är en sak som är säker.

Hatar 9an är lite starkt men jag har inte använt 9an på flera månader nu. Saknar den inte.
Vill inte ha den tillbaka.
Kommer inte installera 9an under X igen.

har den inte instellerad nu och det är extremt få gånger jag inte kunnat köra något pga jag saknat 9an.

Hoppas verkligen Jaguar kommer till MWNY.

Eftersom jag är beroende av Unreal Tournament blir det en hel del omstartande till OS 9. Eller OS UT kanske jag ska kalla det eftersom det är det enda jag gör där. Allt annat sker i OS X.

Lukas: menar du att du bootar i OS 9 på kontoret, eller kör du Classic? Outlook Exchange funkar rätt OK i Classic, och även om det är trist så är det ju bättre än att köra OS 9 100%. Själv kör jag Entourage X på jobbet för att prata Exchange (via IMAP), så jag slipper OS 9 helt.

  • Oregistrerad
  • 2002-07-05 00:33

Misstänker att de knappast kommer komma ihåg att fixa "open file" browsern för carbon apps, samt det eviga trasslet med finder fönster som inte kommer ihå kolumn vidder m.m.

  • Oregistrerad
  • 2002-07-05 10:39

http://www.eweek.com/article2/0,3959,342131,00.asp

Fler positiva nyheter om tidtabellen för Jaguar...

  • Medlem
  • 2002-07-05 11:51

Rog <----

Har du testat denna? Unreal Tournament för OS X.
Har inte testat den själv dock.

http://www.versiontracker.com/moreinfo.fcgi?id=12059&db=mac

Jaguar kommer inte till MWNY.
Det har jag precis fått veta. Jag hoppas att detta är ett falsk rykte som Apple sprider själva.

Kommer senare vid en special event. Men vi lär få se en fet-demo.

[ 05 Juli 2002, 12:04: Meddelandet ändrat av: Mattias Hedman ]

Var det inte du som även sa sig veta att 10.2 just skulle komma på MWNY ?

lite väl mycket ryktespridande just nu va.. :rolleyes:

Jo, det var jag.
Ber om ursäkt för det. Jag citerar bara en utvecklar kontakt jag har.
Men om ni vill ha lte mer "hardfacts" så kan ni läsa på IDG om att det faktiskt ska släppas till MWNY.

Min stackars kontakt sliter som fan och det är bara en viss herr Jobs som kan säga när det verkligen kommer.

Mmm 6C82 ska ju tydligen vara väldigt close to release .. o eftersom 6C32 el vad WWDC seeden hette så har dom jobbat på rätt bra.. minst en seed om dan..

Så vi får väl helt enkelt vänta o se.. jag fyller år den 20e så man kan ju hoppas på en tidig present.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: iGnu:
är det bara jag som verkligen hatar OS 9.x ?

Mnja... jag har valt att gardera mig med att lägga OS9 på en egen partition fast då på en extern firewiredisk... allt utifall att jag skulle vara omedveten om det plötsligt skulle uppstå ett behov. Jobs begravning av OS9 var hedersam - må den vila i frid - den gjode livet intresant i en värld av Wintendoburkar.

- Olle

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: eQ:
Rog <----

Har du testat denna? Unreal Tournament för OS X.
Har inte testat den själv dock.

http://www.versiontracker.com/moreinfo.fcgi?id=12059&db=mac

Japp. Alldeles för segt och buggigt sist jag testade. Ljudet är knasigt också.

1
Bevaka tråden