Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Trasig Mac Mini hårddisk

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Köpte en Mac Mini för några dagar sen (från apple store) och givetvis var hårddisken trasig (har alltid lika tur med hårdvara :(. Tänkte just ringa supporten för att få den bytt men råkade se den här sidan:
http://eshop.macsales.com/Reviews/Framework.cfm?page=/Benchmarks/12705/minihd.html

Så frågan är om jag skall orka få hårddisken utbytt och behöva vänta några veckor eller köpa en själv och få mycket högre prestanda och mer minne? (och för att inte tala om att få kunna börja använda den lite snabbare
Köpte förövrigt en mini på 1,25Ghz med 40GB hd 512mb ram.

Felet på hd:n verkar vara bad sectors och att enligt de sidor på nätet som jag varit på så är det oftast kört med hd:n då (i alla fall som i mitt fall när nästan hela hd:n är fylld av trasiga sektorer).

Har dock lite svårt att bestämma mig för om jag skall köpa en ny hd eller inte

Tvinga apple att byta ut den om den var doa, så går det nog kvickt!

• Medlem
  • Sundbyberg
  • 2005-02-07 16:45

Sen kan du ju passa på att försöka få den uppgraderad till nåt snabbare. Som plåster på såren, mot ett litet pristillägg eller nåt i den stilen.

• Oregistrerad
  • 2005-02-07 16:47

eller gör både och, så har du en disk från Apple i reserv...

tja lutar åt att jag gör både och Tar och ringer apple och ser till att få den bytt...

• Medlem
  • Vimmerby
  • 2005-02-07 17:19

Oj så svinigt men ack så genialiskt

• Medlem
  • Malmö
  • 2005-02-07 17:27
Ursprungligen av xtimmyx:

Oj så svinigt men ack så genialiskt

Vad är det som är så grymt smart?

• Medlem
  • Vimmerby
  • 2005-02-07 17:31

Att både be Apple om en ny disk och köpa en själv. Om det nu var så som jag fattade det. (Nej ni behöver itne anmärka på att det itne alls är svinigt då han har rätt till garanti på den men det är allt lite fräckt ändå )

• Medlem
  • Malmö
  • 2005-02-07 17:35
Ursprungligen av xtimmyx:

Att både be Apple om en ny disk och köpa en själv. Om det nu var så som jag fattade det. (Nej ni behöver itne anmärka på att det itne alls är svinigt då han har rätt till garanti på den men det är allt lite fräckt ändå )

Ok, då uppfattade jag dig rätt. Jag förstår inte varför det skulle vara för mycket begärt att få en fungerande hårddisk från Apple (helst från början). Han har ju trots allt betalt för att få en fungerande, vad han sedan vill göra med den är inte deras sak.

1
Bevaka tråden