Jag fortsätter i min egen tråd med en annan fråga istället:
Hur sjutton gör jag för att ställa in rätt Färginställningar? Jag har fått två profiler från tryckeriet för obestruket och bestruket papper (är troligen bestruket som detta ska tryckas på).
Jag valde Adobe RGB (1998) för RGB och tryckeriets icc-profil för CMYK under "Arbetsfärgrymder", men sen förstår jag inte vad jag ska ange under "Regler för färghantering". Där kan man ange för både RGB och CMYK "Bevara inbäddade profiler" eller "Konvertera till arbetsfärgrymd" eller "Av".
Blir det till exempel galet om jag använder samma profiler under Photoshop för bilderna jag skapar i CMYK som ska vara med? Blir det tårta på tårta, eller om jag slarvat i Photoshop, kan jag då be InDesign att konvertera till rätt färgrymd? Eller ska jag låta den vara av?
Sen undrar ja vad man ska använda för Konverteringsalternativ, där står det Motor och Återgivning och man kan välja olika alternativ där också (antar att Adobe (ACE) kan vara bäst som Motor, men "Återgivning"?
Å vad betyder "Använd svartpunktskompensation"? De flesta av bilderna (men inte alla) är skärmdumpar som ska monteras in. Gör det någon skillnad för dem med den funktionen på eller av, eller ska jag ställa in svartgenereringen i Photoshop för skärmdumparna?