Prisvärd vete katten, men den kan allt och gör det bra! Tog ett tag att konfigurera allt, men nu spinner den som en katt. Köpte den gratis + en T610, +200kr/mån i 24 mån. Rätt dyrt men mycket för pengarna.
-Jag slapp köpa digitalkamera, fotar mycket i jobbet (arkitekt), räcker till gott för detta.
-Video helt OK, kan göra högupplösta MPEG4 filmer, har dock ej lyckats kolla på dom i min dator pga gammal QT/fel codec etc.
-MP3-spelare jättebra, spelar dock bara .mp3, men det gör inget, det ordnar itunes. Adapter till traditionell hörlursplugg standard, bra ljud.
-Minneskort lättarbetat, har köpt till 512MB för 400kr. Skaffa minneskortläsare, gärna via FW.
-Mailen funkar bra, lättjobbade meddelandemenyer
-Stor, extremt bra display. Dom som säger att Ericsson gör bra telefoner pratar strunt. V800 ser ju ut som en spya, skärmen som nåt katten släpat in.
-Vodafone har bäst teknisk support, törs jag påstå, snabb och kunnig, men smakar det...
-Anslutningskabel till TV är ju kul, man kan kolla på video genom den!
-Är man händig borde det gå att koda om filmer och kolla på i den, fast tyvärr används bara halva skärmen då.
-Viker man ut luren och vrider den får man som en trad digitalkamera, med knappar på rätt ställe= grymt
-Optisk autofokus när man zoomar som på en riktig kamera
-Scanna text kan man göra= lite onödigt kul...
Nackdelarna är väl priset, och att den är aningen klumpig. Men man slipper en onödig iPod, en digitalkamera och en palm. Dålig är även infästningen av hörlursadaptern på sidan, knäpp konstruktion med ett löjligt gummilock. Direktplugg hade varit tajtare.
Jag är nöjd!