Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iChat problem

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-02-03 16:29

Hejsan,
Både jag och min pappa har problem med ichat. När man försöker att starta det så hoppar ikonen i dockan men sedan så avslutas programet direkt. Vad ska jag göra?

Testa att gå in i Finder, leta upp applikationen, markera den och tryck Äpple + D (duplicera). Försök sedan starta kopian. Vad händer?

  • Oregistrerad
  • 2005-02-04 21:52
Ursprungligen av Standout:

Testa att gå in i Finder, leta upp applikationen, markera den och tryck Äpple + D (duplicera). Försök sedan starta kopian. Vad händer?

Exakt samma sak tyvärr :/

  • Oregistrerad
  • 2005-02-04 22:07

Prova släng pref-filen. Fast jag vet inte vilken. Det var flera stycken. Men du bör kanske komma ihåg din inloggninig innan.

  • Oregistrerad
  • 2005-02-05 10:46
Ursprungligen av palb:

Prova släng pref-filen. Fast jag vet inte vilken. Det var flera stycken. Men du bör kanske komma ihåg din inloggninig innan.

Var hittar man pref-filen då?

Jag hade det problemet när jag hade en firewire disk inkopplad,
när jag tog bort den fungerade det klanderfritt.
Testa att ta bort kringutrustning för att utesluta att det är sånt som
krånglar.

Roffe

Samma problem

Jag upplever samma problem,,och har ominstallerat(formaterat) macen och ändå fortsatte problemet,,så det har nog inte med pref-filer att göra. Jag har inte orkat ta tag i det ordentligt eftersom jag inte har så många ichatpolare,,,men ibland har jag suttit och tryckt på
ichatikonen i docken typ 20-30 ggr och då har det startat oftast. skitskumt. Ett annat sätt att
lösa det är ju att skaffa AdiumX men då kan du ju inte köra videchattar osv. Om du inte vet så är
AdiumX ett program där du kan vara inne på ichat,msn och icq samtidigt.

/Niklas

1
Bevaka tråden