Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Screen Motion Capture

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Haninge
  • 2005-02-09 14:32

Hej;

Jag undrar om någon vet om ett bra program till OSX som kan spela in saker man gör i ett program, så att man ser interface´t och allt medans jag håller på, och spela in min röst via en mikrofon och sedan spara allt som en QuickTime film.

Tacksam för svar!

Mikkel

Det HÄR kan kanske vara nå´t?

  • Medlem
  • Haninge
  • 2005-02-09 17:14

Tack

Ursprungligen av Stenbäck:

Det HÄR kan kanske vara nå´t?

Kanon - just det jag letar efter! Köpt och betalt!

Tack!

Mikkel

Ursprungligen av Mikkel:

Hej;

Jag undrar om någon vet om ett bra program till OSX som kan spela in saker man gör i ett program, så att man ser interface´t och allt medans jag håller på, och spela in min röst via en mikrofon och sedan spara allt som en QuickTime film.

Tacksam för svar!

Mikkel

SnapZ Pro. http://www.ambrosiasw.com/news/

Kanonbra. Har använt det i åratal.

Tips. Ställ antal rutor per sekund till 4, så låg färgdjupsupplösning som möjligt, minsta möjliga arbetsyta, experimentera med ljudkomprimering, klipp filmerna med QuickTimePro (INTE iMovie eller liknande), allt för att göra det så kompakt som möjligt. Som bäst har jag fått in en halvtimmes video på 15 Meg, vilket gjort att jag kan ha ca tre timmars video på vår hemsida (200 Meg).

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-02-09 17:09

hmmmmm

samma samma liksom

/Tangen

  • Medlem
  • Haninge
  • 2005-02-09 22:46
Ursprungligen av TouchCAD:

SnapZ Pro. http://www.ambrosiasw.com/news/

Kanonbra. Har använt det i åratal.

Tips. Ställ antal rutor per sekund till 4, så låg färgdjupsupplösning som möjligt, minsta möjliga arbetsyta, experimentera med ljudkomprimering, klipp filmerna med QuickTimePro (INTE iMovie eller liknande), allt för att göra det så kompakt som möjligt. Som bäst har jag fått in en halvtimmes video på 15 Meg, vilket gjort att jag kan ha ca tre timmars video på vår hemsida (200 Meg).

Bra! Tack! Har du möjlighet att utveckla lite grand. Vilken komprimering kör du i SnapZ?

Mikkel

Ursprungligen av Mikkel:

Bra! Tack! Har du möjlighet att utveckla lite grand. Vilken komprimering kör du i SnapZ?

Mikkel

På ljudet kör jag Qualcomm PureVoice 22 255, Mono 16 Bit eftersom jag bara spelar in tal och KOMPAKT är viktigare än bra ljud för mig. Det var visserligen ett tag sedan och utfört på en G3 i Classic men jag spelade in 30 sekunder ljud på alla inställningar och tittade sedan hur stor respektive fil blev. Denna inställning genererade bäst förhållande mellan acceptablet ljud och liten fil. Absolut inte musik osv för dock, där kraven är helt annorlunda.

På bildsidan kan du låta det vara som det är. Fyra bilder per sekund räcker för att illustrera utan att kännas hackigt, möjligen kan man undvika a vispa alltför mycket med musen. 256 färger ger markant mindre filer och at OK om det inte ar ett mycket grafiskt inriktat program du vill visa, t.ex. en ordbehandlare eller databas.

/Claes

  • Medlem
  • Mark
  • 2005-02-10 13:53

det finns inget gratis program eller ett shareware med en lite mindre "demotext" på filmen. Snapz täcker ju hela filmen så att man knappt kan se vad man har filmat inget att köra i demoläge precis

1
Bevaka tråden