Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Min nya Powerbook G4 12" har levererats!

Tråden skapades och har fått 215 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Oregistrerad
  • 2005-02-10 10:16
Ursprungligen av markus:

TNT kom med min PB 15" precis! Började bli lite orolig att jag inte skulle få den idag för jag ska till skolan och ha föreläsningar nu klockan 10. Det gick ganska snabbt snabbt att beställa från applestore. Jag ringde in beställningen på förmiddagen förra fredagen och idag 6 dagar senare så står maskinen här. Äntligen!

Det gick snabbt...
Kunde du följa leveransen via appletrack eller via apple store?..
Det gick VÄLDIGT snabbt må jag säga...

jag beställde till och med tidigare än dig (hehe en dag då)...
Fan nu sitter jag här i skolan utan en PB12"... men men...

hur LÅNG tid tar det asså?
*snyft* :
09 feb 05 86 14 booking slot obtained CNSHA30
09 feb 05 30 10 departed direct KN Luxemburg

fortf samma grej... när tar TNT över den då??? hehehe...

Nu har TNT fått med sig mitt paket i sin tracker.

Pick up date 03 Mar 2005
Destination Gavle

Hur lång tid brukar det ta för TNT att komma ut med det?

Klarar jag mig innan helgen eller får jag vänta tills på månag?

  • Oregistrerad
  • 2005-02-09 22:36

Fan vad sjyst...
hehe så den är på väg då...
nu blir man riktigt glad kan man säga...

tack för alla svar...

  • Medlem
  • Håbo
  • 2005-02-10 14:45
Ursprungligen av mowgli:

Som sagt, då var den här. Min sprillrans nya PB 12", 512MB, 100GB, Superdrive!!
Så nu har man tagit steget fullt ut som switcher. Den känns rätt nice under fingerspetsarna får man nog lungt säga.. Ska bara vänja mig vid tangentbordet nu också så kommer skrivhastigheten upp på topp igen..

Vackrare maskin får man leta efter..

Tokskoj att du fått din nya PB! Med risk för att ändra inriktning på denna tråd från diverse logistiska bekymmer till ren information om de nya små underverken (läs: Nya PowerBook-serien).

Min fråga:

När nu processorn är stressad ytterligare en bit och detta tillsammans med en snabbare (och varmare?!) disk så undrar jag hur du upplever värmeutvecklingen/fläktaktivitet/batteritid?

Jag är medveten om att du inte haft datorn så länge men du kanske skulle vilja rapportera när du bildat dig en uppfattning? Står själv nämligen inför ett köp men är direkt allergisk mot att ha en dånande fläkt vid "lättare" arbete som surfning/ordbehandling. Jag accepterar helt klart fläktljud vid tillfällen där datorn pressas (videoredigering och dylikt.)

Tacksam för svar på mina frågor.

Mvh
Walle

  • Oregistrerad
  • 2005-02-10 19:17

Vad betyder det när det står "open"? Den ändrades från "under review" till "open" idag nämligen...
Att de fått pengarna?

Ursprungligen av flexable:

Vad betyder det när det står "open"? Den ändrades från "under review" till "open" idag nämligen...
Att de fått pengarna?

det verkar som så... min ändrades till "open" efter en vecka ungefär, dagen efter fick jag en orderbekräftelse att dom mottagit pengarna.

hur betalade du, bankgiro ?

  • Oregistrerad
  • 2005-02-10 21:28

ja...

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-02-11 11:05

Då har man kollat apple store idag och den står fortfarandes open

  • Oregistrerad
  • 2005-02-11 12:47

.....nu står min ögensten på laddning! En fråga till er som fått era, är iLIFE 05 istallerat från början, eller måste man beställa det med de kuponger man fick i kartongen?

...nu är det bara o vänta till grön lampa, sen blir det ååååka av.

  • Medlem
  • Linköping
  • 2005-02-11 15:49

... men.....men ........ni har ju inte lagt in några bilder. *uppgiven min*

Ursprungligen av patzy:

.....nu står min ögensten på laddning! En fråga till er som fått era, är iLIFE 05 istallerat från början, eller måste man beställa det med de kuponger man fick i kartongen?

...nu är det bara o vänta till grön lampa, sen blir det ååååka av.

Ja om det är nån av nya modellerna är det installerat på hårddisken. Det ligger inte med på en separat skiva utan finns på den installations-dvd som följer med. Den innehåller system, iLife osv.

  • Medlem
  • Vallentuna
  • 2005-02-12 13:46

Var är min ibook?

Nu har det stått "flight booked" på k&n sen den 10:e... antar att det betyder att ibooken fortfarande är kvar i asien?!!

Har provat rensa cacheminnet i webbläsaren, startat om hubben... laddat om sidan från 8 på morgononen till ett på natten.. inget hjälper... börjar vara jobbigt detta;)

/Lamin

  • Oregistrerad
  • 2005-02-12 18:42
Ursprungligen av sparrow:

Har provat rensa cacheminnet i webbläsaren, startat om hubben... laddat om sidan från 8 på morgononen till ett på natten.. inget hjälper... börjar vara jobbigt detta;)

Sätt dig ner med en bra bok. Gene Wolfes 'Shadow of The Torturer' (Första boken i New Sun-serien) är ett hett tips. Jag lovar att tiden går fortare då!

(För att inte bli klassad som OT tillägger jag att min skickas senast den 22:a)

  • Oregistrerad
  • 2005-02-14 10:42

Jaha då är det en ny vecka...
och min PB 12" har inte rört sig än...

10 feb 05 90 75 truck arrived at final destination CNSHA30
09 feb 05 86 14 booking slot obtained KN Luxemburg
09 feb 05 30 10 departed direct KN Luxemburg
07 feb 05 32 55 flight departed Kuehne & Nagel Shanghai
06 feb 05 32 05 Flight Booked Kuehne & Nagel Shanghai
05 feb 05 86 09 on hold; no flight/truck on this day KN Luxemburg
04 feb 05 30 60 departed from product source Kuehne & Nagel Shanghai
04 feb 05 05 00 boxes scanned Kuehne & Nagel Shanghai
04 feb 05 00 05 Data received from supplier CNSHA30

hur går det för resten av er?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-02-14 10:50

Det där känner jag igen:

10 feb 05 90 75 truck arrived at final destination CNSHA30
09 feb 05 86 14 booking slot obtained KN Luxemburg
09 feb 05 30 10 departed direct KN Luxemburg
07 feb 05 32 55 flight departed Kuehne & Nagel Shanghai
06 feb 05 32 05 Flight Booked Kuehne & Nagel Shanghai
05 feb 05 86 09 on hold; no flight/truck on this day KN Luxemburg
04 feb 05 30 60 departed from product source Kuehne & Nagel Shanghai
04 feb 05 05 00 boxes scanned Kuehne & Nagel Shanghai
04 feb 05 00 05 Data received from supplier CNSHA30

Man kan ju alltid hoppas att datorn skickas ikväll och är framme imorgon.

  • Oregistrerad
  • 2005-02-14 10:56

hehehe... jäklar va likt det var... du känner nog igen det...

ja man får väl ta o hålla tummarna... men otroligt frustrerande...

vad har du beställt för PB?

  • Oregistrerad
  • 2005-02-14 11:29

mape02, nu har mitt paket gått vidare till TNT...
förmodligen har din också gjort det...
glad man blir nu!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-02-14 12:08

Apecode har inte uppdaterat men en av tnt-sidorna (inte den som länkas från apples order status) visar att de åtminstone har kännedom om paketet och vart det ska levereras. *lycklig*

Jag har beställde en pb 12' med 768 Mb förrförra tisdagen, det blir min första mac så ska bli en intressant erfarenhet (hoppas min stationära linuxdator inte blir allt för avundsjuk)

  • Oregistrerad
  • 2005-02-14 12:10
Ursprungligen av mape02:

Apecode har inte uppdaterat men en av tnt-sidorna (inte den som länkas från apples order status) visar att de åtminstone har kännedom om paketet och vart det ska levereras. *lycklig*

Jag har beställde en pb 12' med 768 Mb förrförra tisdagen, det blir min första mac så ska bli en intressant erfarenhet (hoppas min stationära linuxdator inte blir allt för avundsjuk)

Nice! jag har också exakt likadana specifikationer...

Hoppas det går snabbt nu eller hur, trots snöovädret...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-02-14 12:29
Ursprungligen av nmsz:

Nice! jag har också exakt likadana specifikationer...

Hoppas det går snabbt nu eller hur, trots snöovädret...

Great minds think alike eller hur var det?

Och jo, blir ju snart desperat, vill gärna ha lite tid att leka med datorn innan man får panik i helgen över diverse inlämningsuppgifter.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-02-14 14:57
Ursprungligen av nmsz:

mape02, nu har mitt paket gått vidare till TNT...
förmodligen har din också gjort det...
glad man blir nu!

Va glada över att ni får dem snart! jag beställde en 12" när dem lanserades och den har inte skickats än!

  • Oregistrerad
  • 2005-02-14 16:40
Ursprungligen av Shinzon:

Va glada över att ni får dem snart! jag beställde en 12" när dem lanserades och den har inte skickats än!

Är det SANT? nån speciellt variant av PB:n eller? Dig tycker jag verkligen SYND om nu asså...

frustrerad du måste vara...

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-02-14 17:03
Ursprungligen av nmsz:

Är det SANT? nån speciellt variant av PB:n eller? Dig tycker jag verkligen SYND om nu asså...

frustrerad du måste vara...

Saningen är att jag beställde en 12" 80GB torsdagen innnan den nya kom och blev uppgraderad till den nya fast med 100GB annars standard.

Jo jag är lite smått sur att många andra som beställt efter mig har redan fått sina "barn".

  • Medlem
  • Luleå
  • 2005-02-14 17:04

hade haft min för en evighet sedan.. beställde min den 31/1 hos en återförsäljare i luleå (go-on, tänkte att det vore trevligt att köpa av en återförsäljare som dessutom lagar på plats) fick sedan reda på fredagen (4/2) att de inte kunde betälla den med studentrab.!!! så efter en lång ilsken blick av mig beställde jag den iaf från applestore.. så nu väntar man, har haft två helger av dötid..:-/ men denna vecka borde den dimpa in "flight departed" i fredags.. bor i luleå, tar det en dag extra för oss norrbor?

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-02-14 17:07
Ursprungligen av clabbe:

hade haft min för en evighet sedan.. beställde min den 31/1 hos en återförsäljare i luleå (go-on, tänkte att det vore trevligt att köpa av en återförsäljare som dessutom lagar på plats) fick sedan reda på fredagen (4/2) att de inte kunde betälla den med studentrab.!!! så efter en lång ilsken blick av mig beställde jag den iaf från applestore.. så nu väntar man, har haft två helger av dötid..:-/ men denna vecka borde den dimpa in "flight departed" i fredags.. bor i luleå, tar det en dag extra för oss norrbor?

Ännu en som får innan mig

  • Medlem
  • Luleå
  • 2005-02-14 17:19
Ursprungligen av Shinzon:

Ännu en som får innan mig

såg att du beställde lite för tidigt..:-P har du hört med apple hur det går för dom? kan ju kanske bli strul när de ska "ändra" en dator sådär?!

/snart "pappa" ;-P

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-02-14 17:53
Ursprungligen av clabbe:

såg att du beställde lite för tidigt..:-P har du hört med apple hur det går för dom? kan ju kanske bli strul när de ska "ändra" en dator sådär?!

/snart "pappa" ;-P

Ringde dem samma dag som den nya kom ut och fick då veta att den ändrade sig själv till den nya.

Fick ett mejl som det stog att dem hade ändrat datorn till den nya och där stog det senast 7 feb men på apple store står det senast 22 feb. Men jag kommer väl få den tillslut

Ursprungligen av Shinzon:

Ännu en som får innan mig

.... fan va jobbigt, är själv i samma taskiga läge!!

beställde den 31:a , har betalt för nästan 2veckor sen, men ingen PB

ringde apple förra veckan, då skulle allt lösa sig tills "senast" idag...
eftersom inget hade hänt ringde jag nu igen, då visste dom inte!!

Min 15"are har precis också kommit så långt. Ringde TNT och de lovade leverans imorgon. Vilket är himla trist eftersom jag är borta och åter sverige på torsdag................................ Åh vilken misär!!

  • Oregistrerad
  • 2005-02-14 18:03

Shinzon: Du är inte ensam, jag beställde min 11.48 kanadensisk tid och har fått leveransen uppskjuten två gånger (uppskjuten senast i fredag till på onsdag). Jag är också lite trött på väntandet...

Gick ut och tröstshoppade ett tangentbordsskytt och en Sportfolio Sleeve häromdagen för att trösta mig själv häromdagen och så fort jag ser att datorn skickats ska jag gå ner och köpa en Airport Express för att lugna nerverna lite

Edit: Ser ut som ett belopp misstänkt likt vad jag betalar för datorn har dragits från mitt konto. Hmmmm... Eller snarare: wohooooo!

Senast redigerat 2005-02-14 22:03
Bevaka tråden