Finns fler rapporter om detta med årtalsfel dvs 1970.
Så många som skulle få batterifel samtidigt är det nog inte, nån form av bugg är det troligaste.
Blir bekymmersamt om man inte rättar till felet dessutom. Går inte att logga in på krypterade sajter som banker och ATG mm.
Jag fick sådant "årtalsfel" efter några strömavbrott häromveckan. Det kom flera täta sekundkorta avbrott, varav ett kom under uppstarten.
När jag sedan skulle logga in på ATG ville den inte godkänna min läsare mm.
Blev rätt orolig ett tag, provade annan dator, min iBook och då kom jag ju in, så de hade ju inte ändrat kraven på läsare över natten precis.
Då såg jag plötsligt på klockan uppe i högra hörnet på min G4:a , flera timmar galet, öppnade för att rätta till, blev ännu mer förvånad över att finna att det var den 1/1 1970. Efter att ha justerat detta blev allt normalt igen.
Jag tror att det som drabbar många, nu efter 10.2.4 installationerna är nog en slags zappning av Ramminnet efter omstarter och att det ställer till det med tiden.
Det är bara en teori från min sida, vi får se om fler inkommer med detta felet, och om det dyker upp hos MacFixit
[ 15. februari 2003, 16:16: Meddelandet ändrat av: Pocahontas ]