Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhoto - hur bra är fotoböckerna?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-02-15 04:40

Är det någon som har beställt fotoböcker via iPhoto som kan berätta hur resultatet är? Är det riktiga fotokopior eller är det laserutskrifter på blankt papper?
Skulle vara kul att veta innan man beställer en bok för ett par hundra spänn.

Ursprungligen av borisb:

Är det någon som har beställt fotoböcker via iPhoto som kan berätta hur resultatet är? Är det riktiga fotokopior eller är det laserutskrifter på blankt papper?
Skulle vara kul att veta innan man beställer en bok för ett par hundra spänn.

Antagligen nog photopapper. Har svårt att tro att Apple och Kodak skulle sälja färglaserkopior!

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-02-15 08:40
Ursprungligen av borisb:

Är det någon som har beställt fotoböcker via iPhoto som kan berätta hur resultatet är? Är det riktiga fotokopior eller är det laserutskrifter på blankt papper?
Skulle vara kul att veta innan man beställer en bok för ett par hundra spänn.

Det blir fina grejor, tillräckligt för att imponera på min syster som fick ett album med sina barn förra våren. Jag har inte testat årets layouter men bara jag får tid beställer jag fler album.

Tillägg: Hon kör en beige PC och kan inte förstå hur man kan göra sådana här saker så där bara. Inte heller DVD-filmer med samma barn...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-02-15 09:30

Okej, jag tackar.
Får köra iväg en liten fotobok och se om jag kan tänka mig min digitala fotosamling i Apple/Kodak böcker. Hoppas verkligen det, för då slipper man allt det tråkiga med bilder....sätta in i album.

ps. min flickvän kan inte heller förstå vilken fantastisk maskin jag har, "det är ju helt otroligt" är en vanlig kommentar.ds.

tack igen.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-02-15 09:41

När jag fick iPhoto 5 försökte jag beställa en fotobok för att testa hur det blev. Men då tyckte programmet att jag skulle beställa minst tre böcker till den nätta summan av 705 kr. Det tycker jag är för mycket pengar. Detta gäller ändå den lilla, enkla modellen med mjukt omslag. Jag drog iofs till med en bok med 74 sidor, men 170 kr (som det står att en 74-sidorsbok skall kosta) hade jag kunnat tänka mig att betala.

Vad skall jag med tre böcker till?

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2005-02-15 10:13

En att ge bort, en att titta i och en som backup

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-02-15 14:04

Så gjorde en gammal kompis till mig när han köpte sina Iron Maiden Maxi för många år sen. en på väggen, en att spela och en ospelad till samlingen. ganska dyr (och tråkig) skivsamling.

Verker lite dumt att programmet föreslår en sådan storhopping. Går det inte att välja bort alls? (jag har bara 4:an än så länge).

Dessutom är ju prisern rimmliga numera.
När det lancerades kostade en 12 sidorsbok 700 pix nu är den nere i 300. Fortfarande ganska mycket pengar men om kvaliten är bra så är det ju helt OK

1
Bevaka tråden