Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

switcha fönster

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Katrineholm
  • 2004-12-16 23:09

finns det nån kommando för att switch mellan olika fönster i safari (ej apple+tab). rätt irriterande att switcha mellan olika fönster med pekplattan så.....

Om du surfar med tabbar så att du bara har ett fönster så kan du använda dig av cmd + shift + pil (höger eller vänster ) så byter du tab...

Om du ej tabsurfar så BÖRJA MED DET!!!;)

  • Medlem
  • Katrineholm
  • 2004-12-16 23:20

ah, van med att köra IE på pc så... hehe ^^

en till fråga bara, finns det nån kommando som maximerar fönstret från dock?

  • Oregistrerad
  • 2004-12-17 06:56

kommando + < byter du fönster år ena hållet. +skift också så blir det andra hållet. Funkar i alla program. Fattade inte sista frågan!

  • Medlem
  • Katrineholm
  • 2004-12-17 10:15

undrar bara om det gick att maximera fönster som man har minimerat ner till docken. spela ingen roll vilket bara om man kan maximera det eller inte.

Nej, det finns inget kortkommando för det. Man måste ju säga till datorn vilket fönster som ska "öppnas" igen.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-02-16 16:55

Maximera går inte men däremot återställa. Har du bara tangentbordstjänster aktiverade kan du aktivera docken med CTRL-F3, bläddra med piltangenterna och sedan trycka ENTER eller RETURN när du markerat det eftersökta fönstret. Själv tycker jag det är för knöligt så jag använder musen i stället, men den tekniska möjligheten (för återställning) finns alltså där.

Jahaja. Så var det visst.

Det där är en av alla de tangentbordskombinationer som jag aldrig använder och aldrig kommer ihåg. Många f.d. Windows-användare vill ofta ha tangentbordskombinationer till allt. Jag kommer dock sällan ihåg att det är Ctrl-F2 för menyraden och så vidare. Det fanns ju liksom inte när jag lärde mig datorer.

Å andra sidan satt jag idag ett par minuter vid en Mac med 8.6 och konstaterade att det "inte ens" gick att ta bort ett dokument med Cmd-Backsteg. Och snacka om att jag saknade Exposé. Men det är väl det man använder som man märker. (Fattar inte att man klarade sig med System 6 på den tiden det fanns. Men det gjorde man ju...)

  • Medlem
  • Alvesta
  • 2005-02-16 21:00

Schysst. Framför allt funktionen att bläddra mellan de minimerade fönstren gillar jag. Det blev mycket smidigare nu. Synd bara att den är så trög jämfört med Apples.

1
Bevaka tråden