Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Surfa via Airport i Virtual PC 7

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-02-17 08:48

Hej! Jag ska installera Virtual PC 7 på min brors iMac därför att han vill videochatta med sina MSN kompisar. Vi har ett Airport Expressnätverk i huset. Går det att använda det inbyggda Airport Extreme kortet i datorn när man ska ansluta det trådlösa nätverket i Virtual PC?
Tacksam för svar!
/Henke

Jadå förinställt är att VPC ska använda samma nätkoppling som Macen, så låter du bli dessa inställningar ska det fungera alldeles utmärkt.

  • Medlem
  • 2005-02-17 08:58
Ursprungligen av Mattias Hedman:

Jadå förinställt är att VPC ska använda samma nätkoppling som Macen, så låter du bli dessa inställningar ska det fungera alldeles utmärkt.

Det låter ju bra! Behöver man inte göra några inställningar då? Tack för ett snabbt och bra svar!

  • Medlem
  • Växjö
  • 2005-02-17 09:07
Ursprungligen av Henke:

Hej! Jag ska installera Virtual PC 7 på min brors iMac därför att han vill videochatta med sina MSN kompisar. Vi har ett Airport Expressnätverk i huset. Går det att använda det inbyggda Airport Extreme kortet i datorn när man ska ansluta det trådlösa nätverket i Virtual PC?
Tacksam för svar!
/Henke

Airport är inte problemet, problemet är att VPC7 inte stöder video. Så dessvärre lär det inte fungera, i alla fall inte med någon vidare hastighet alls om det ens fungerar. VPC7 skulle stött video genom att snacka direkt med hårdvaran på grafikkorten i Apple-datorer var det tänkt (och då hade det nog fungerat bra?), men av någon anledning så stoppade Pyttemjuk den funktionen och lanserade VPC utan det.

Ett annat "problem" är att få en vanlig USB-kamera att funka i VPC. Det ska fungera enligt Pyttemjuk, att ansluta diverse USB-grejjer till en VPC, men åter igen så är det där med rörliga bilder/video det som är problemet misstänker jag.

Men testa, går det så går det, meddela här hur det gick

1
Bevaka tråden