Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Powerbook mera ram

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2005-02-18 17:25

Nu är en sprojlans PB på väg hem, om logistikföretagen kunde anställa människor med mer än 34 i IQ.

Den är ju laddad med 512MB ram och som vi alla vet så räcker ju det inte långt. Jag funderar då, köpa en 1GB sticka eller skall jag nöja mig med en 512MB sticka. Det kommer antagligen inte bli någon avancerad filmklippning och photoshoparbete. Lite Wow och Battlefield samt allmänt surfande och mail.

Den andra frågan är vad och var skall minnet köpas? Jag har hittat 1GB Corsair på komplett för strax över 2000kr. Är det någon som har testat detta minne?
Apple vill ju ha över 4000kr för en 1GB sticka. och lika så Crucial från england. Samtidigt som jag hittade 1GB SO-DIMM för under $200 på newegg.
Världen är bra orättvis.

• Medlem
  • Luleå
  • 2005-02-18 17:44

tror du klarar dig med en 512 till så du får 1gb... jag känner samma behov som du och jag nöjde mig med 768, de slantarna man sparar kan man lägga på nästa dator..

Ursprungligen av clabbe:

tror du klarar dig med en 512 till så du får 1gb... jag känner samma behov som du och jag nöjde mig med 768, de slantarna man sparar kan man lägga på nästa dator..

men är det inte så att man får en fast löd 256mb och en som man kan byta ut som också är 256mb?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-02-18 18:57
Ursprungligen av quiksilver_90:

men är det inte så att man får en fast löd 256mb och en som man kan byta ut som också är 256mb?

Det gäller endast 12" Powerbook.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-02-18 18:15

Vad jag har hört så ska ett Corsair-minne fungera utmärkt, men det skulle ju vara kul att få det bekräftat av någon som har det i sin dator.

• Avstängd
  • Stockholm
  • 2005-02-19 19:36

Då blir det och införskaffa en 512MB sticka och en AP tills datorn kommer. Någon som har sett några bra erbjudande nyligen?

1
Bevaka tråden