Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

PS: Kan inte få bort rektangulär marquee

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Karlstad
  • 2005-02-21 17:14

Har inte en aning om vad jag gjort. Men jag kan inte längre använda "Rectangular Marquee Tool" fritt. Så fort jag väljer den så får jag en markering (se bild) som är exakt 64 x 64 pixlar hur jag än gör och var jag än försöker klicka.

Hur får jag bort den?

Ursprungligen av Danne V:

Har inte en aning om vad jag gjort. Men jag kan inte längre använda "Rectangular Marquee Tool" fritt. Så fort jag väljer den så får jag en markering (se bild) som är exakt 64 x 64 pixlar hur jag än gör och var jag än försöker klicka.

Hur får jag bort den?

Titta högst upp under menyraden när de har markeringsverktyget valt. (Gäller Photoshop CS).
Titta på "Stil" och vad det står där, står det "Fasta proportioner", ändra till "Normal" så ska det bli som vanligt igen.

Under menyn Window välj Options så du ser vilka alternativ du har för valt verktyg, om du inte redan ser dessa.
Här finns en liten dropdown-lista som heter "Style:". Troligtvis står din i läge "Fixed size:", byt till "Normal" så ska allt lösa sig.

• Medlem
  • Karlstad
  • 2005-02-21 17:34

Tack Båda!!!!!!

1
Bevaka tråden