Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Renderingsfel i IE? Svarta rutor.

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2002-07-14 11:43

Tjo.
Ibland när jag surfar runt i IE med min sprillans nya iBook så blir det stora svarta rutor över en del fält (ser det oftast på 99mac, men andra ställen också, kanske har något med tabeller att göra?). Om jag skrollar bort från felet och tillbaka så är allt okej igen. Ibland "försvinner" länkar också. Dom dyker upp igen när jag skrollar bort och sen tillbaka däremot.

Jag kör 10.1.5 och IE 5.2.1, nån som råkat ut för något liknande?

  • Medlem
  • 2002-07-14 11:45

Eh, oj, kanske borde ha lagt denna i "Programvara" istället

  • Medlem
  • Boston
  • 2002-07-14 11:53

Välkänd bugg i IE som jag trodde som skulle fixat till 5.2 men jag får den snarast mer...

Det enklaste sättet att rätta till den är att markera allt (kommando+A) då renderas sidan som den ska.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Gurra:

Det enklaste sättet att rätta till den är att markera allt (kommando+A) då renderas sidan som den ska.

Ännu enklare är att klicka 2 gånger på den ena lilla pilen uppe till vänster - den där knapparna åker till vänster, sidan behöver inte renderas om igen.

Olle

Eller Äpple B >> Äpple B...kanske?

  • Oregistrerad
  • 2002-07-14 22:20
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Olle Jonsson:
Ännu enklare är att klicka 2 gånger på den ena lilla pilen uppe till vänster - den där knapparna åker till vänster, sidan behöver inte renderas om igen.

Olle

Smart där! Jag som alltid stängt av datorn, formatterat om och bytt propp i proppskåpet när detta hänt....

[ 14 Juli 2002, 22:22: Meddelandet ändrat av: Jen$ ]

vi tittar just nu på detta problem, så ni vet. Även om vi inte kan göra så att det helt försvinner, så kan vi förbättra det hela en aning.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Jon Adolfsson:
vi tittar just nu på detta problem, så ni vet. Även om vi inte kan göra så att det helt försvinner, så kan vi förbättra det hela en aning.

Bra! I mitt fall startade det märkligt nog när ni bytte server =:-/

När var det dags för flytt till Mac OS X server?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-07-14 22:46

För mig har problemet alltid funnits... Händerpå 99mac.com ca 3/5 besök. Personligen anser jag att det är explorers fel?
Är det inte så att den renderar tablen fel? det är väl ett table med svart bakgrund underst om det fungerar som det ska.
jaja, tiden löser allt

Mvh

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Kenneth Pilo:

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Jon Adolfsson:
vi tittar just nu på detta problem, så ni vet. Även om vi inte kan göra så att det helt försvinner, så kan vi förbättra det hela en aning.

Bra! I mitt fall startade det märkligt nog när ni bytte server =:-/

När var det dags för flytt till Mac OS X server?

Den som visste det. Vi har fortsatta problem med CGI under OS X, det jobbas dock på det.

Enkelt att fixa!

http://www.mozilla.org/

1
Bevaka tråden