Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

DivX funkar ej på OSX 1.5

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vet ej vad jag skall göra, Får bara flmeddelande i Divx Doctor att det inte är en AVI-fil...

Kan någon berätta för en OSX-nybörjare vad jag skall ladda ned och hur att installera.
Det vore bussigt.

• Medlem
  • 2002-07-16 08:46

Absolut enklast och bäst prestanda får du med Mplayer, inte den mest maciga applikation du någonsin kommer använda men den stödjer det mesta och installationen är point and click. Mplayer Homepage

Jag använder VideoLAN Client för att spela DivX. Provade precis MPlayer och det blir inte alls samma prestanda. Iaf inte på min iBook 700.

Ciryon

• Medlem
  • 2002-07-16 09:35

Nä det kan nog vara sant nu när du säger det (jag får inga framedrops iaf) men jag finner att Mplayer stödjer många fler smaker av DivX rullar än VLC gör som iofs är en bra liten rackare.

VLC funkar bra, även på min iMac DV 400MHz!

Kör båda

Jag använder 3ivx och DivX Doctor II (spelar upp filmerna i QuickTime).

Fungerar perfekt på min iBook 600.

• Medlem
  • 2002-07-16 11:14

Om divx doctor säger att det inte är en AVI- fil så är det inte det.. Du måste först ta reda på vad det är du försöker spela.. Prova med AVI2mov.. DivX validatorn.. kolla fourCC med DivX_Tools..

Men är det ingen AVI så kommer dom ändå inte att funka....

Jag tror att jag blir tokig! Jag får inte en enda AVI att fungera. Divx Doctor ll
skapar en mpg-fil, men endast med ljud.

Dessutom så kör jag Mplayer.Vic mm men intet funkar.

Finns det någonstans i LimeWire eller Hotline Mac-anpassade DivX-filmer?

Kan verka tjatigt men jag behöver hjälp.Skall även ta en tur till Sickla idag.
Skall släppa av frun och barnen vid Flatenbadet på vägen först.

Jag kör en ny iMac 800 MHz OSX

Just nu har jag en AVI-film på 632 MB som jag omvandlat men D-Doctor 2 till 1,67 GB Quicktime.

Men endast ljudet funkar. Jag tror att jag går i atomer ! !

Med vilket program kan jag även skapa bilden?

Det var enklare med 9.2, sade han.....misströstsamt!

• Medlem
  • Bollnäs
  • 2002-07-17 11:16

Den här funkar bra. Jag kör den.

Divosx1.1.9

Installera ffmpeg (en QT-codec). Ta din .avi-film och kör den i AVI2MOV för att få ut en QT-film istället. Dra igång filmen och kolla i QT.

Jag har aldrig haft problem med det här. Funkar till alla filmer, och det flyter finfint på min iBook 600.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Kalle W:
Den här funkar bra. Jag kör den.

Divosx1.1.9

Installera ffmpeg (en QT-codec). Ta din .avi-film och kör den i AVI2MOV för att få ut en QT-film istället. Dra igång filmen och kolla i QT.

Jag har aldrig haft problem med det här. Funkar till alla filmer, och det flyter finfint på min iBook 600.

Både VLC och MPlayer är baserade på nyare versioner av FFMpeg, Så om dom inte fungerar där så fungerar dom inte med Divosx.

Värt att tänka på:

Om man har quicktime 6 installerat och kör miljontals färger så får man ingen video i VLC, och n del andra spelare. Det ska tydligen (enligt VLC-folket) vara en bugg i quicktime som inte fixades innan den släpptes. Det fungerar om man minskar till tusentals färger.

Ciryon

Hmm.. Det är konstigt för jag hade den buggen innan QT6. och QT6 PR.. Vilket jag rapporterade om..Men men

1
Bevaka tråden