Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Varför slutade musen funka?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-02-25 22:10

Plötsligt när jag surfade runt med Netscape slutade musen fungera. Jag har en logitech-mus med mjukvara, som plötsligt inte gick att scrolla med. Den sa nåt i stil med att "smartscroll måste ha mellanslag före sig för att fungera" eller nåt sånt, och att "mouseware behöver ett "vågtecken" före sig (vet inte hur man skriver det) för att fungera". Jag har provar att slänga alla mouseware-filer, men det går inte att installera musens mjukvara på nytt, det blir "system error -608"

vad fan beror detta på, jag blir galen? Varför kan jag inte scrolla och högerklicka?

hjälp! snart byter jag till PC, det bara krånglar i min mac!!!

Så ja, hetsa inte upp dig..
Kan du inte prova med en annan mus, gärna Apples egen mus.
Fungerar den är det fel på din Logitechmus eller dess mjukvara.

Vad har du för dator och Mac OS?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-02-25 22:42

ok förlåt, jag tankade hem en drivis från logitech och nu rullar det igen. Du vet hur det kan vara, man dricker öl, har en trevlig kväll, plötsligt rubbar nåt cirklarna. Men för din kännedom kör jag på OS9, och nåt skit hände, kunde inte tanka ner nu drivare från original-CD:n(!). Men en fil från hemsidan löste problemet. Förlåt att jag rörde upp i onödan.

och tack för visat intresse!

1
Bevaka tråden