Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Airport Express och D-link

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-02-25 17:53

Jag undrar bara om det är möjligt att koppla sin Airport Express och AirTunes till sitt D-link nätverk.

Någon som vet??

//Fiiz

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-02-26 17:16

Går alldeles alldeles utmärkt

ComHem 8mbit --> Motorolamodem --> D-link DI-604 4-portsrouter --> Airport Express --> Skrivare, osv osv.

Jag plockade upp dosan ur den snygga lådan, stoppade in alla kontakter, körde Airport Setup Assistant - klappat och klart.
Väldigt smidigt, datorn (eller Airporten?) förstod att den var kopplad till en router direkt. Inget lall med att behöva följa diverse andra metoder som nämnts här tidigare.

Trådlös uppkoppling till internet - check
Trådlös skrivare - check
AirTunes - check
FTP:a trådlöst till xboxen som är ansluten till routern - check - dock väldigt långsamt förstås, jämfört med sladdkontakt.

För övrigt undrar jag bara hur man klarat sig tidigare utan scrollfunktionen på de nya powerböckerna.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-02-26 17:34
Ursprungligen av olow:

ComHem 8mbit --> Motorolamodem --> D-link DI-604 4-portsrouter --> Airport Express --> Skrivare, osv osv.

Jag plockade upp dosan ur den snygga lådan, stoppade in alla kontakter, körde Airport Setup Assistant - klappat och klart.
Väldigt smidigt, datorn (eller Airporten?) förstod att den var kopplad till en router direkt. Inget lall med att behöva följa diverse andra metoder som nämnts här tidigare.

Trådlös uppkoppling till internet - check
Trådlös skrivare - check
AirTunes - check
FTP:a trådlöst till xboxen som är ansluten till routern - check - dock väldigt långsamt förstås, jämfört med sladdkontakt.

För övrigt undrar jag bara hur man klarat sig tidigare utan scrollfunktionen på de nya powerböckerna.

Bra att man äntligen hittar en som har Dlink604 och att det går. Hur upplever du annars nätet, kan du vara i hela lägenheten/huset utan några problem?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-02-27 00:57
Ursprungligen av The_JJ:

Bra att man äntligen hittar en som har Dlink604 och att det går. Hur upplever du annars nätet, kan du vara i hela lägenheten/huset utan några problem?

Inga problem på andra platser i vår enoooorma lägenhet samma hastighet överallt.
Har dock vissa problem med att få full fart.
För visst borde man väl kunna få ut maxfart ur ComHems 8Mbit mha Airport Express?

Med hjälp av sladd kommer jag upp i ca 400 k/s mot en ftp, trådlöst kommer jag inte alls
upp i samma hastigheter.
Är det ngn inställning jag missat eller ska det vara markant skillnad i hastighet?

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-02-27 01:15
Ursprungligen av olow:

Inga problem på andra platser i vår enoooorma lägenhet samma hastighet överallt.
Har dock vissa problem med att få full fart.
För visst borde man väl kunna få ut maxfart ur ComHems 8Mbit mha Airport Express?

Med hjälp av sladd kommer jag upp i ca 400 k/s mot en ftp, trådlöst kommer jag inte alls
upp i samma hastigheter.
Är det ngn inställning jag missat eller ska det vara markant skillnad i hastighet?

Du skall ha 1MegaByte när du tankar med comhem 8000.
Har du testat tptestet?(hmm finns det till mac?)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-02-27 01:37
Ursprungligen av olow:

Med hjälp av sladd kommer jag upp i ca 400 k/s mot en ftp, trådlöst kommer jag inte alls
upp i samma hastigheter.
Är det ngn inställning jag missat eller ska det vara markant skillnad i hastighet?

Efter att ha suttit och testat sjukt länge och inte fattat varför det inte går snabbare än vad det borde så får jag veta att snigelfarten beror på servern och inte på Airporten...

Gonatt…

  • Oregistrerad
  • 2005-02-28 13:25

Efter ca: 1h pysslande fick jag ihop det. AirTunes och D-links trådlösa router på samma nätverk.

Ett problem bara....AirTuns vägrar att koppla upp sig. När den väl gör det strömmar det musik i 2 sek sedan är dt tyst i 3 osv....

Hade lite problem med att musiken avbröts innan men nu är det extremt.

HJÄÄÄÄLP!!!

//Fiiz

1
Bevaka tråden