Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Ibland när jag kör något program, kommer det upp svarta textremsor över hela skärmen. Det ser ut som man hamnat i DOS, står nått om dumpat minne. Vad beror detta på, är det hårdvarufel tex. minnet. Det är bara att starta om och vänta på nästa gång.
Du har råkat ut för en kernel panic. Sök lite på forumet efter det så får du veta lite mer. Men det beror oftast på problem med hårdvaran. Jag har fått några i min iBook men efter att jag "ruckade" lite på minnet så försvann dom. Hoppas att dom håller sig borta för gott...
För första gången sedan jag skaffade mig en Mac någon gång 1996 har min dator hängt sig totalt. Det blev precis som du sade. Jag trodde att det berodde på ngt program. Drag Thing la av när jag startade om datorn så jag tänkte att det var det som var problemet.
Har du kört Apple Hardware Test som finns på någon av skivorna som kom med datorn? Oftast kan detta hjälpa till att lokalisera dåligt minne eller annat hårdvarufel.
Antingen är det en separat skiva som det står på eller så är det på den förmodligen enda skivan du fått. Tror jag.
I varje fall startar du det genom att starta datorn med skivan inne och hålla nere alt-tangenten. Sedan kan du välja Hardware Test när startalternativen ploppat upp efter ett tag.