Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Rendezvous HJÄLP

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-02-28 11:36

Hur kan man se om Rendezvous fungerar som det ska? Jag får inte en enda träff när jag söker på det i Finder på min nya PB. På min iBook finns dock en hel massa filer.

I printer setup så säger PB bara att driver not installed..... börjar få panik. Kan det vara något skumt i 10.3.8 ?

För att reda ut problemet så måste du nog säga vad det är du försöker göra...

• Medlem
  • 2005-02-28 13:52

Skriva ut via LAN till en Rendezvous skrivare.
När man väljer lägg till skrivare så hittar den ingenting. Fungerar dock fint på iBooken. Som kör Jaguar.

Tänkte om man kunde se någonstans att Rendezvouz fungerar överhuvudtaget på maskinen.

Ursprungligen av tby:

Skriva ut via LAN till en Rendezvous skrivare.

Kan det vara så att brandväggen i operativsystemet är aktiverat och blockerar några portar som måste vara öppna? iChat via Rendezvous kräver att vissa portar är öppna så det borde inte vara någon skillnad för skrivare.

• Oregistrerad
  • 2005-02-28 13:54

Rendezvous är Panther

Ursprungligen av Pär:

Rendezvous är Panther

Rendezvous introducerades i Jaguar (http://www.apple.com/pr/library/2002/jul/17jaguar.html), men det är möjligt att det utvecklades i Panther. Det är mer än vad jag har koll på

• Medlem
  • 2005-02-28 14:58

Allt är lika i brandväggsinställningarna mellan datorerna.
Provade även att tillåta iChat Rendezvous i brandväggen. Utan lycka.
10.2.8 fungerar
10.3.8 fungerar ej

Det som verkar mysko tycker jag är att om jag söker i Finder på Rendezvous får jag inte en enda träff i 10.3.8 men en massa träffar i 10.2.8.

Vad f-n kan det vara som spökar?

• Medlem
  • 2005-03-01 12:19

Har nu testat samma operation med en annan printer och i ett annat nätverk och då fungerade det utmärkt. Så vi kan väl utesluta att problemet är i min Mac? Finns det någon begåvad fråga att ställa till Windows / Bradväggsteknikerna?

MVH

1
Bevaka tråden