Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Jaguar för mig

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vad kommer Jaguar att innebära för mig? Inte så mycket tror jag.

Boom: iCal - Nu använder jag Palm Desktop. iCal är säkert (lite) bättre, särskilt med iSync.

Boom: .mac - Aldrig att jag betalar för ett webbhotell utan PHP, MySQL, CGI. Då föredrar jag vilket (*nix) webbhotell som helst. Skaffar hellre ett domännamn som inte stavas *@mac.com utan nåt jag själv valt. Det kan ju directas vart som helst t ex till min till kontot jag fick av min ISP.

Boom: Finder - Spring Loaded Folders, bästa nyheten hittills, inkl sökvägen nere i fönstret. Sökning i Finder, underbart - det finns avancerad sökning i Sherlock fortfarande hoppas jag.

Boom: Mail.app - Steve glömde (eller?) berätta om den bästa nyheten: söka i alla mappar samtidigt. Det har verkligen varit en feature som saknats. Spamgrejen är jag inte så intresserad av. Använder Spambouncer idag. Dunderbra.

Boom: Rendezvous - verkar smidigt. Fattar egentligen ingenting.

Boom: iChat - Proteus kommer nog att stanna i min burk. Föredrar multiprotokoll och slipper gärna pratbubblorna.

Boom: Sherlock 3 - Toppen om det kommer svenska biobokningar, kartor, TV och tidtabeller. Det gör det väl?

Boom: Adressboken - Smart, bättre än den som finns. Gör att iChat och andra växer faktiskt, men det skulle inte förvåna om Proteus bygger in stöd också.

Det är klart att Mac OS X kommer att göra saker och ting enklare för alla nya användare. Den största anledningen jag har att uppgradera är att den skall vara snabbare. Min Pismo skulle behöva en boost.

Ursäkta om jag gnäller för mycket. Känner mig bara plötsligt väldigt mycket som en konsument med gamla prylar och det är inte roligt. Det finns bara ett sätt att råda bot på den känslan - köpa nytt!

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Fredrik Holmqvist (HelloOpenWorld):
Vad kommer Jaguar att innebära för mig? Inte så mycket tror jag.

Mer än tillräckligt skulle jag säga, tro mig...

Biosökning o.s.v lär INTE dyka upp i Sverige.. Kolla på iPhoto.. Den tjänsten har inte dykt upp ännu.. Och bio är ännumer avancerat.. Så det är nog upp till Svenska Apple attgöra lite..

App app.. dessa Web Services som Sherlock 3 nyttjar är väl rena XML pluggar så vitt jag förstått. Det borde vara betydligt enklare o skapa en sådan för ex Gula Sidorna än för Kodak o skapa en iPhoto plugin (där måste nog Apple vara inblandad, o vi vet ju vad svenska Apple brukar göra)

1
Bevaka tråden