Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Jaguar bara på DVD-Mac ?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2002-07-19 09:42

Kanske fattar jag det fel, men på svenska apple-sidan verkar det som om det krävs en DVD-utrustad Mac för att kunna installera Jaguar. På den amerikanska sidan står dock
" DVD Player requires a DVD-ROM equipped Macintosh with built-in FireWire "
Kan någon hjälpa mig att skingra frågetecknen ?
Hälsningar / Ingvar

Jaguar ska gå att installera på alla riktiga G3-burkar inkl den beiga G3:an. DVD-player installeras inte om installationen inte känner av att man har en DVD-spelare i burken. Men som sagt så tror jag knappast att de har DVD-krav för att ens få installera själva Jaguar.

Vore ju dock schysst om apple började släppa saker på DVD istället för CD. Att tex Mata in 5 skivor för software restore är sugande. På vårt jobb får vi all programvara och OS från MS på DVD, suvve.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Fredrik Sigbjörn:
Vore ju dock schysst om apple började släppa saker på DVD istället för CD. Att tex Mata in 5 skivor för software restore är sugande. På vårt jobb får vi all programvara och OS från MS på DVD, suvve.

Vore inte helt fel. Nu är det ju tyvärr så att majoriteten av oss fortfarande sitter med CD-läsare antar jag. Apple skulle i för sig kunna erbjuda dem som har CD-läsare en nedladdningsmöjlighet från deras FTP. Alltså har man ingen DVD-spelare så får man ha en fet internet-lina istället

Svenska Apple Store är väl rätt kända för felskrivningar, kolla in den här texten om nya iMac:

800 GB i en iMac är ju bra av Apple att få in...

Apple Developer Connection har börjat att skicka dvdskivor i sina månadsutskick.

  • Oregistrerad
  • 2002-07-19 10:57
  • Oregistrerad
  • 2002-07-19 16:25

En bra vana är att aldrig surfa in på Svenska Apple, för den har man ingen större nytta av, i regel, möjligen för att kolla de svenska priserna.

/c

1
Bevaka tråden