• Medlem
  • Sollefteå
  • 2005-03-01 21:55

Det hör väl till god ton att presentera sig lite så då gör jag väl det.

Jag är 39 och har 'emigrerat' till Sollefteå från Stockholm för 7-8 år sedan. Som upplysning för er som är söder ifrån så ligger sollefte ca 50 mil norr om Stockholm, typ i jämnhöjd med Östersund, 5-6 mil ifrån kusten. Trots att det är eländigt långt norr ut så har vi inte midnattssol här som jag trodde innan jag flyttade. Det är 40 mil kvar till polcirkeln.

Jag jobbat inom data/it/tele-området sedan 84. Lite udda är det att jag inte har jobbat på vare sig Ericsson eller Telia under dessa år, något som dom flesta gamlingarna inom branchen har gjort verkar det som.

Jag har jobbat med allt från digital elektronikkonstruktion och assemblerprogrammering för Z80, PIC och ATMEL, till programmering i diverse högnivåspråk, datachef, driftchef, nätplanerare, produkt/affärsutveckling, omvärdsbevakning, säljstöd och en hel del annat som jag lyckats förtränga att jag hållit på med under de senaste 19 åren.

Jag har också pysslat med elektronik sedan jag var typ 10 år gammal och håller på att återuppbygga en skaplig elektronikverkstad nere i källaren eftersom nästan alla mina gamla prylar har försvunnit i flyttar och liknande.

Min första Apple vad en Apple ][ som jag skaffade 1979 om jag inte minns helt fel. Sedan dess har jag ärligt talat inte använt en Apple-dator, men har nu tänkt att börja igen med hjälp av en Mac Mini.

Det senaste åren har jag haft min egen lilla en-mansfirma och mest jobbat som underkonsult till ett konsultbolag som sysslar mest med billingsystem för telecombranchen. En vanlig arbetsdag går åt till att skriva och debugga C, VB, dotnet, transact-sql, php, asp och fylla i rapporter. Kul? Njä, men jag överlever iallfall.... Vid sidan om så driftar jag ett mindre webbhotell 6-7 burkar som kör Linux och nån windowsburk.