Hade en NEC e616 förut. Det var den absolut sämsta telefon jag någonsin haft. För det första är menysystemet det konstigaste jag varit med om(iofs. en vanesak men ändå). Batteritiden är sämre än på min ericsson från 1995. Dessutom har vi den trevliga funktionen att den cirka två gånger om dagen låser sig så att man måste starta om den(som för övrigt tar längre tid än att starta om min stationära dator). Ibland är det även helt omöjligt att ringa till den även om den har full täckning och är precis nystartad. Så fort man ringer kom man bara fram till "telefonsvararen".
Tröttnade tillslut på problemen(har gjort alla firmware upgrades, även haft den inlämnad på tre flera gånger). Gick ned till Tre butiken och köpte en SE z1010 med kontantkort slängde ut kortet och satte in mitt vanliga Tre abonnemang. har funkat klockrent. har haft den i några månader nu. Har till dags dato ännu inte startat om den. Synkar kalendern och telefonboken med iCal och AdressBook varje kväll via Bluetooth. Använder den även som modem när jag reser.
OBS!
Jag är jävligt nöjd med abonnemanget(Tre fri150) och servicen jag fått av Tre. Det är bara den j***a skit telefonen som var kass
/Johan