- Gasoline
- Medlem ●
- Stockholm
- 2005-03-02 21:20
Jahopp, så har man registrerat sig på ett macforum, men vart är macbörken?(!)
Den är förhoppningsviss på ingång, har inte bestämt mig för vilken än, men ni kan räkna med att det kommer dyka upp en eller annan "duger-den-här-till-det-här-eller-ska-jag-välja-en-annan-vad-rekomenderar-ni"-tråd snart.
En macpryl har jag i alla fall, iPoden (20Gb) som jag är mycket nöjd med och fungerar utmärkt i bilen. Annars är det en gammal PC som står och snurrar bredvid mig - och låter förbaskat mycket, så en ny arbetsdator är jag på jakt efter - mer om det i en senare tråd som sagt.
Men, jag har ju inte presenterat mig, förlåt.
Hej, jag heter som rubriken säger, Per, är 19 och pluggar just nu en webb linje på Nackademin, bor i Åkersberga. Gillar och koda och designa hemsidor men kommer nog inte bli mitt yrke - gillar mer det som hobby, men kände att jag kunde lära mig lite mer kodning och själva "tänket" omkring webbskapandet. Men det visade sig inte vara en sådan värst bra linje och efter snart en termin (tror jag, vet inte om det fortfarande är termin1 eller om tvåan har hunnit börja, hur som helst) så jag inte lärt mig speciellt mycket nytt och om det beror på skolan eller mig låter jag vara osagt, det är svårt att vara opartiskt i en sådan diskussion. Så här är lite snabbfakta om mig istället:
Musikgenre:
Rock(Ex. Hellacopters, Foo Fighters, Creed. Audioslave, Soundgarden, Temple of the Dog, Alter Bridge, 3 Doors Down, Deep Purple, Jimi Hendrix, Led Zeppelin, Live, Pearl Jam, Velvet Revolver, The Darkness, Stone Temple Pilots, Everlast, Infinite Mass, Faith No More, Van Halen)
Alternativ Rock(Ex. Electric Six, Alien Ant Farm, Franz Ferdinand, Queens of the Stone Age, Red Hot Chili Peppers, The White Stripes, To My Surprise, Everlast, Lenny Kravitz, Loveman)
Punk Rock(Ex. The Hives, Ramones, The Who, Sex Pistols, Green Day, Good Charlotte, Sum 41)
Hård Rock(Ex. Tenacious D, Metallica, Iron Maiden, Glenn Hughes, Backyard Babies, Skid Row, Krokus, Motörhead, Mustasch, Ronnie James Dio, Saxon, Zeno, Scorpions, Rainbow, Queensrÿche, D:A:D, Europe, Thin Lizzy)
Grunge(mkt begränsad, är egentligen bara Nirvana)
Metal (Ex. Slipknot, Korn, Godsmack, Marilyn Manson(endast Lest We Forget-albumet, Masterplan, Judas Priest, Murderdolls, Nazareth, System Of A Down, Tool, Rammstein)
Söker hela tiden efter ny musik inom de här genrena så om ni har musiktips så skriva mer än gärna om du tror jag skulle gilla det!
Hobby(s?):
Webb (xhtml, css, flash, etc.)
Grafik formgivning (Photoshop, Illustrator, olika videoprogram etc.)
3D (kan inte mycket, men vill lära mig ordentligt.)
Filmer:
Tänker inte göra som med musiken, men skriver mina favoriter (all-time och som jag kommer på).
Football Factory
This is Spinal Tap
Star Wars (alla)
Napoleon Dynamite
The Boondock Saints
Garden State
Office Space
Requiem for a Dream
Eternal Sunshine of the Spotless Mind
Band of Brothers
Plan 9 From Outer Space
Har säkert glömt något mästerverk jag gillar, var svårare än jag trodde att lista dem.
PC:
Det "viktigaste" som behövs veta.
AMD Althon XP 1700+
1024 Gb RAM
80 Gb Hdd x2
Geforce Ti 4200 XP
Övrigt så har jag som sagt en iPod och sen jag har en Siemens CX65 mobil (mycket trevlig display).
Kan även tillägga att jag sitter på ett 56k Modem och har alltid gjort det, bor så långt ut i skogen att de vägrar fixa telestationen för bredband.
Så, nu har jag fått med det mest som behövs veta om någon skulle är intresserad, annars ställ gärna frågan ni inte fick svar på
Sen har jag en fråga:
Vad använder ni för bulletin board? Kunde inte hitta det någonstans. vBulletin?
Oj, måste ha varit småstressad när jag skrev inlägget, glömde ju nämna att min största hobby som är poker. Aldrig varit speciellt intresserad av poker förut, men nu när det blommande ut på Internet för något år sen så vart jag fast i Texas Holdem träsket. Alltid kul att spela, även fast man går plus eller minus, men självklart känns det ju bäst när man går plus och får lite extra pengar i kassan.