Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Projicera musikvideos med VLC

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-03-03 14:42

Imorrn ska jag köra musikvideos på en klubb (www.metropolis.se) och ska koppla in min Powerbook 15" till en projektor. Grejen är att jag vill kunna köra mina musikvideos på projektorn och kunna joxa med playlisten på den interna skärmen.

Det verkar funka bra att ställa in VLC på att köra enskilda videoklipp på projektorn, men så fort nästa video i listan kommer visas klippet istället på den interna skärmen. Någon som har koll på hur jag ska låsa VLC till att köra fullskärmsklippen på projektorn? Kanske ska jag rentav prova någon annan programvara för att visa klippen (de är i olika divx och quicktimeformat)?

Tack på förhand!

Ursprungligen av equip:

Imorrn ska jag köra musikvideos på en klubb (www.metropolis.se) och ska koppla in min Powerbook 15" till en projektor. Grejen är att jag vill kunna köra mina musikvideos på projektorn och kunna joxa med playlisten på den interna skärmen.

Det verkar funka bra att ställa in VLC på att köra enskilda videoklipp på projektorn, men så fort nästa video i listan kommer visas klippet istället på den interna skärmen. Någon som har koll på hur jag ska låsa VLC till att köra fullskärmsklippen på projektorn? Kanske ska jag rentav prova någon annan programvara för att visa klippen (de är i olika divx och quicktimeformat)?

Tack på förhand!

Är intresserad av samma fråga. Någon som har koll?

Vet inte riktigt hur VLC är byggt... men normalt så ska det inte vara några problem.

Du har väl tid att testa innan?

Skulle de strula, kör projectorn som huvudskärm och din PB som slav skärm.
Flytta över de program du ska köra till din interna skärm så ska det inte bara några problem.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-03-03 15:03
Ursprungligen av Mattias Hedman:

Vet inte riktigt hur VLC är byggt... men normalt så ska det inte vara några problem.

Du har väl tid att testa innan?

Skulle de strula, kör projectorn som huvudskärm och din PB som slav skärm.
Flytta över de program du ska köra till din interna skärm så ska det inte bara några problem.

Uppenbarligen är det inte kapabelt att låsa fullskärmsoutput till den externa skärmen.

Javisst, har tid att prova, eftersom jag har två skärmar hemma kan jag prova här i lugn och ro. Det enda som skiljer är att hemskärmen är kopplad via vga och projektorn kommer att kopplas via s-vide.

Tipset om menyraden var väldigt smart, det funkar rätt okej som substitut. Frågan är bara om en projektor ansluten med s-video hanteras på samma sätt som en skärm ansluten via vga.

Det ska den göra jag kopplar in min TV så hemma. Bara flytta menyraden.
TV går via S-Video.

Menyraden är Apple-smart... det har fungerat så jag vet inte hur många år...

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-03-04 14:32

Det är inget problem att ställa in vilken skärm VLC ska slänga upp filmen på, det sätter man i VLCs inställningar. Tyvärr minns jag inte vad inställningen hette, men det var bara att ändra en nolla till en etta (default display eller något sånt).

Efter det så ligger VLCs kontroller på samma skärm som menyraden och alla filmer spelas upp på den externa skärmen (i mitt fall S-videoutgången till TVn).

Ahhh det går att göra också?
Gott det måste jag prova.

1
Bevaka tråden