Jag har haft problem med ojämnt belyst skärm på PB 15". Detta hände dock efter en tids användande och då var det nedre högra delen av skärmen (ca 1/3) som var mörkare. Jag fick PBn reprerad två gånger och den tredje gången felet uppkom krävde jag att få en ny dator.
Apple Support vägrade ge mig en nyeftersom de måste REPARERA datorn tre gånger innan man får en ny (den måste alltså gå sönder fyra gånger). Apple Store däremot var mer tillmötesgående och köpte tillbaka PBn. På mindre än 48 timmar hade jag den nya datorn innanför dörren, utan att ha behövt skicka tillbaka den gamla innan.
Efter det var det bara att koppla samman de båda datorerna med firewire och tanka över allt jag ville ha från den gamla. Mycket smidigt! Detta skulle kanske ta totalt en timme i anspråk från ditt exjobb. Lyckans ost att få ha en PB till exjobbet, förresten. Jag fick nöja mig med en iBook G3 600 MHz, men det var ju för två och ett halvt år sedan.
Kräv att få en ny dator och skicka tillbaka din gamla efteråt!
En bonus var att jag fick 1,5 GHz-modellen, med 80GB HD och 512 MB minne, jämfört med 1 GHz, 60 GB och 256MB på den gamla!